zwanger worden Wilma

hoi allemaal !
Ik baal weer verschrikkelijk ! ik had gister m'n nod op dag 43 ! test gedaan maar nee hoor ! negtief ,ik kon wel janken ,de moed begint me nu echt in de schoenen te zakken ! ik dacht altijd ik ben jong en dus zo zwanger ,nou valt dat effe tegen ik ben ondertussen een jaar bezig en me cycles duurt ook steeds en de dokter zegt dat dat niet erg is nou volgens mij hoor je een cycles van 28 dagen te hebbben en niet van 50 !!!!!
ik vraag me ook af of je zelf een afspraak met een gynecoloog kan maken of moet je dan toestemming hebben van de dokter ! ik ben 24 dus nog wel jong (mijn man is 28) !!! dus we zouden op ons vruchtbaarst moeten zijn !!! maarja dit hou ik niet langer vol ,om de dag klussen met een cycles van 50 dagen dan gaat de lol er wel een beetje van af hoor kan ik je vertellen ! ik ben ook best jaloers op mensen die zo in een twee drie vier keer zwanger zijn !!!
dat scheelt zoveel gestress en tranen !!!
'nou het spijt me dat me verhaal zo lang is geworden maar ik moest het echt effe kwijt !

liefs x

Hai,

Ik snap je verdriet en drift heel goed.
Maar volgens mij ben je er ook teveel mee bezig nu.
Natuurlijk begrijp ik heel goed dat je zwanger wilt worden dat wil ik ook graag en ook ik heb het idee dat ik er veel te veel mee bezig ben.ik denk dat je van je huisarts een verwijs moet hebben voor de gyneacoloog maar j ekan natuurlijk altijd even bellen naar het ziekenhuis en je verhaal uitleggen.
Ik hoop dat het allemaal snel wil gaan lukken ik wens je heel veel geluk toe.

Groetjes Ellen

Als je een jaar bezig bent zou je in principe door je huisarts moeten worden doorverwezen.

Als ik jou was zou ik 'm bellen en vragen om een doorverwijzing. Geeft hij/zij dit niet, dan zou ik zelf een gyn bellen en je verhaal voorleggen. Deze kan dan zonder doorverwijzing van de huisarts een afspraak met je maken. Ik kan me niet voorstellen dat deze je 'wegstuurd' als je al een jaar bezig bent.

O ja, heb je de topic over het spuitje gelezen? Misschien is dat wat voor jullie?!

Succes meid!

Hoi,

Wat een herkenbaar verhaal zeg, mijn cyclus werd ook steeds langer en eerst werd ik door mijn ha niet echt serieus genomen. Na een jaar direct een doorverwijzing gevraagd en bleek dat ik geen goede eisprong had. Na lang pilgebruik kan je lichaam het moeilijk vinden om weer de hormonen aan te maken die nodig zijn voor een eisprong (als je aan de pil bent heb je die nl. niet) en daardoor kan het zo lang duren. Je bent dan ook minder vruchtbaar en soms zijn de eitjes niet eens goed van kwaliteit. Zit je 50 dagen te wachten op je ongi en kan het best zijn dat je wel een eisprong had maar dat die niet goed was. Heel lastig allemaal.
zou gewoon verwijsbrief vragen aan je ha, kan je gyn. onderzoeken wat er mis is.
Ik heb voor deze klachten 6 maanden lang hormonen geslikt, niet prettig en helaas nog niet zwanger, maar inmiddels wordt er door mijn lichaam zelf weer de goede hormonen aan gemaakt, dus het is wel ergens goed voor.

Laat je moed niet zakken hoor, je bent niet de enige. Ben zelf al 2 jaar bezig en er zijn meiden die nog veel langer moeten wachten en dan toch een kindje krijgen. Zeker omdat je qua leeftijd nog goed zit, zou ik me geen zorgen maken hoor, als je nou 34 was dan kan ik me voorstellen dat de tijd echt gaat dringen.
Maar ja, de wens is er, heel herkenbaar en dan wil je het gewoon.

HEel veel succes,
Liefs,
Joan

Terug
Bovenaan