Zwanger worden zonder vriend

<p>Hoi hoi, </p><p>Ik van een jonge meid van 22 en in de bloei van me leven.                          Zelf heb ik zins een paar jaar een sterke kinderwens maar nu heb ik het volgende probleem. Ik heb nog nooit egt een relatie gehad en nog nooit seks gehad, maar ik wil nu graag een kindje, en ik wil dat eigenlijk alleen zonder partner  is dat heel gek ? Zelf ben ik gewend om dingen alleen te doen en heb geen behoefte aan een vriend die zich er mee bemoeit  ben nieuwsgierig of er meer dames zijn die dit herkennen.</p><p>Groetjes Sindy </p>
 
Hoi Sindy! 
Ik snap dat je heel graag een kind wil en een kinderwens hebt. maar ik hoop dat je ook snapt dat dit niet een normale gang van zaken is.
Om zwanger te worden is er een vader nodig. Dus iemand die zich er mee bemoeid heb je altijd. Ookal wil je geen vriend, de vader is er dan wel.
Ook moet je je er bewust van zijn dat een kind krijgen geld kost, veel geld! Het is financieel erg zwaar om alleen een kind op te voeden. En lichamelijk is het ook erg zwaar.
Je bent nog jong, als ik jou was zou ik pas aan kinderen beginnen als je een vaste partner hebt, een goede baan etc.
Je kind wordt hier anders de dupe van.
Mijn beste vriendin is een alleenstaande moeder geworden. Vandaar dat ik weet dat dit echt niet leuk is en goed is voor je kind. Als je de keus hebt, kan je er beter nog even mee wachten.
 
Oh je bent nog zo jong, ik was ook een laatbloeier (was 22 toen ik mn 1e relatie kreeg) maar op mn 30e uiteindelijk moeder geworden. Perfect want zo was alles voor elkaar, een mooi huis, leuke baan en fijne man. Een kind is zoveel werk, dat wil je echt liever niet alleen, geloof me. En gun jezelf deze jaren nog om leuke dingen te doen! Er komt vanzelf en dan zie je dingen vast heel anders. BAM moeder worden kan altijd nog.. maar betwijfel ook of je op jouw leeftijd naar een spermabank kan.. anyway jouw tijd als mama komt nog wel joh!
 
Hallo Sindy.
Ik kan jou de hand schudden,en ik begrijp jou helemaal. Trek je niets aan van andere aub!
Exact dit wat jij typt voel en heb ik ook.
Mijn eerste kindje kreeg ik met een hele goede vriend van mij, zoonlief is inmiddels 8. En ik ben nu bezig voor een 2e kindje met de zelfde "vader".
Ik was 20 toen ik mijn zoon kreeg, ook altijd de wens gehad dit alleen te willen doen ,op mijn manier en zonder bemoeienis van een vader figuur. Ik doe net als jij het liefst alles alleen en op mijn manier zonder rekening te hoeven houden met andermans gevoelens en wensen. Noem het egoïstisch, dat kan.. Maar mijn zoon komt niets te kort!
Hoe denk je dat je jouw wens wil laten uitkomen?
Nogmaals trek je niets aan van wat anderen er van vinden of gaan vinden, zolang jij er maar achter staat.
Lieve groetjes
 
Om even kort terug te komen op mijn vorige bericht.
Wel is het misschien handig om even wat seksuele ervaring op te doen (!!!). Want dat hoort ook wel een beetje bij je leeftijd na mijn idee. 
Ik was vroeg rijp en had al van alles uitgeprobeerd, ik heb dus niet het gevoel dat ik iets gemist heb. Dat zou jij misschien wel gaan voelen, als je van "niets" en maagd (!) ineens naar een kindje gaat. Die stap is wel groot uiteraard. 
Maar je wens om alleen een kindje te krijgen is helemaal niet gek,en zwaar zal het hoe dan ook worden. Maar dat heb je ook met mannen die geen interesse tonen of moeite doen voor hun kind,of waar de relatie uiteindelijk strand,en je er dan plots alleen voor staat.
Dus als jij zeker weet dat je het alleen wilt doen , en er helemaal achter staat zoals ik deed. Moet je dat vooral doen. Maar ga wel even nog een beetje ontdekken voordat je een kindje gaat krijgen,dat is mijn tip voor jou. 
 
 
Je geeft zelf aan in de bloei van je leven te staan.. ben je bereid dat + nog meer dingen allemaal op te geven? Want aan veel dingen kom je niet meer toe met een pasgeboren baby.. vooral als je het in je eentje gaat doen. Je moet het helemaal zelf weten wat je doet maar denk goed na over de consequenties.. een kind heb je niet even voor de leukigheid. Hier is een artikel over wat een kind ongeveer kost; 
https://www.oudersvannu.nl/zwanger/zwangerschap/wat-kost-een-kind/
Wees je er ook van bewust dat je 24 uur per dag/ 7 dagen per week klaar moet staan voor je kindje. Dit betekent ook wanneer jij aan het werk moet en je kindje ziek is en ook wanneer jij ziek bent. Je moet bereid zijn om jezelf compleet weg te kunnen cijferen en bijna alles van je verdiende geld aan je kind uit te geven. Als je daarop ja kan zeggen dan zou ik zeggen; ga ervoor. Zo nee, dan niet doen want dan zou ik het egoistisch van je vinden
 
Terug
Bovenaan