Zwanger worden zou het wel lukken???!!!???

A

Anoniem

Guest
Hallo Dames,

Ik wil toch even vragen of er meer mensen zijn die ook wel eens het gevoel hebben of het wel gaat lukken om zwanger te worden. Op sommige momenten ben ik zo onzeker en denk ik dat ik onvruchtbaar ben of mijn man. Ik zit pas in ronde drie ik mag eigenlijk niet zeuren maar herkend iemand dit gevoel?? Iedere keer weer al die spanningen rondom het klussen en de menstruatie echt heel rot. Sorry voor mijn gezeur maar ik kan er niet echt met iemand over praten alleen met mijn man, en op het forum natuurlijk.

Vewel liefs, suus 1980

Hai Suus,
Ik begrijp je helemaal!
Ik heb dat zelf ook. Vooral rond mijn menstruatie. Als ik dan ongesteld ben geworden dan baal ik als een stekker!!!! En ik zit ook pas in ronde drie. Heb ook echt wel te doen met stellen die er lang over doen voordat ze zwanger zijn. En die onzekerheid ja; ik ben daar ook bang voor. Maar dat was ik ook altijd al voordat ik was gestopt met de pil.
Hopen dat mijn gevoel me sterk in de steek laat!!

xx

he suus,
ik zit ook in ronde 3 en ik begrijp precies wat je bedoeld.voordat ik zelf aan de slag ging dacht ik dat zwanger worden zo gebeurt was.in de stress als ik de pil vergeten was enzo...nu ben ik eind november met de pil gestopt en tot op heden nada,noppes..en als je dan leest op internet hoe zwanger worden precies werkt blijkt het nog een hele klus met veel geluk.ik vind het ook een raar idee dat er in dat kwakje van mn vriend iets zit wat zo mn baarmoeder en eileider inzwemt..echt heel raar als je er over nadenkt.maar toch schijnt het al eeuwen zo te werken .misschien kan je wat hoop putten uit mijn topic:hart onder de riem voor iedereen met dipjes.daarin vertel ik mijn gesprek met iemand die ik ken die huisarts is.ze vertelde me dat slechts 7 procent van de echtparen niet natuurlijk zwanger kan worden.se kans dat wij dat wel worden is dus 93 procent!vertrouw er nou maar op dat je dit jaar nog zwanger raakt.en leg de lat niet te hoog.er staat een jaar voor en een jaar is zo om.succes!!ik zal voor je .

Hoi Suus,

Ik herken jouw gevoel ook. Wat als....het nou niet lukt? Ik probeer het maar steeds uit mijn hoofd te zetten.

Voordat we begonnen had ik ook een romantisch beeld bij het zwanger worden, maar ik zit ook in de stress rond de tijd dat ik ongesteld moet worden.

Groetjes, Tess.

Hé meisjes,
Niet opgeven he, het gebeurd vanzelf een keer. Ik herken de onzekerheid, zat zelf ook iedere maand in spanning uiteindelijk werd dat minder dan dacht ik: ben toch weer niet zwanger. Gelukkig is het wel gelukt, ronde 7 was het raak, er staat gemiddeld een jaar voor dat moet je niet vergeten.
Liefs Rene (morgen 6 weken)

hoi suus en andere dames,

ik snap wat je bedoelt ik zit nu in ronde 25 en vind het ook iedere keer spannend en is het iedere maand dat je weer ongi word k*t maar ik ga gewoon door blijf eigenlijk heel nuchter maar we hebben in deze ronde wel een paar maanden stil gestaan ivm met erg druk zijn met werk en een huis bouwen maar ik dacht altijd nou je stopt met de pil en dan ben je direct zwanger nou valt dat even tegen en als mensen dan gaan zeggen nou het word bij jullie ook wel   tijd dan doet dat wel zeer maar we gaan door en 93% raakt zwanger ik  hoop   dat ik daar ook bij zit  
liefs ineke  

Ook ik heb deze onzekerheid gekend. Iedere keer weer vol spanning naar die dag en dan toch weer duivels.
Op een gegeven moment vond ik rust en vertrouwen: mijn beurt komt, misschien deze maand, misschien pas over een jaar, maar mijn beurt komt.
(het kan ook best een tijdje duren voor je lichaam is ontpilt)
Om die rust ook echt te vinden ben ik gaan mediteren, en heb ik een aantal zaken opgepakt die echt moesten worden gezegd. En dat heeft zo opgelucht en voor zoveel rust gezorgd dat ik nu zwanger ben geraakt in de maand dat ik dat allemaal heb gedaan.
(ik wil hiermee niet suggereren dat dat  voor iedereen zo is, maar mij heeft het erg geholpen)

Heel veel succes en heb vertrouwen in je lichaam (ik weet dat dat niet makkelijk is als je iedere keer weer opnieuw teleurgesteld bent, maar houd moed).

Liefs Bloem 25

hallo,

ja dat gevoel ken ik heel goed, ik heb het ook elke maand!
we zijn nu een jaar bezig! en elke maand twijfel ik steeds meer!
mijn nod is 21 febr ik hoop dat dit mijn maand is!

liefs Wilma

Terug
Bovenaan