Zwanger worden/zwanger zijn en paardrijden

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,

Ik heb even een vraag, sinds vorige week zondag ben ik 1 keer in de week aan het paardrijden met een vriendinnetje.

Zijn er meiden die weten of het kwaad kan als je paardrijdt? Mijn moeder is een beetje aan het miepen dat ik het niet moet doen.  Zou het mis kunnen gaan?  Had zaterdag mijn NOD en nog geen rd gezien. Morgen ochtend maar een test doen. Ga donderdag weer paardrijden. Tis alleen maar stappen en draven.    

Hebben jullie advies wat ik nu moet doen??

Groetjes Maaike

Hoi Maaike

Je schrijft er niet duidelijk bij hoe lang je al paardrijd.
Op zich kan paardrijden niet veel kwaad. Een vriendin van mij heeft tot 7 mnd zwangerschap paardgereden. Over het algemeen wordt wel afgeraden om een nieuwe sport te beginnen binnen een half jaar voordat je zwanger bent.
Als je dus al langer rijd, of veel gereden hebt dan kan het zeker geen kwaad, doe je het pas sinds kort dan zou ik gewoon even contact opnemen met je huisarts of desnoods een verloskundige bellen en haar jou vraag voorleggen.
Hopelijk heb je wat aan mijn verhaal.
Succes

Groetjes Natalie

Hoi Nathalie,

Ja ik ben net begonnen. vroeger wel een aantal maanden gereden. maar sinds vorige week zondag weer voor het eerst begonnen.
Ik denk dat ik inderdaad even ga bellen met de huisarts ofzo. Vind het erg moeilijk. Rij namelijk erg graag paard, maar wil ook niet dat er iets mis gaat uiteraard. Vind het erg lastig.

Groetjes Maaike

Hoi Nathalie,

Ja ik ben net begonnen. vroeger wel een aantal maanden gereden. maar sinds vorige week zondag weer voor het eerst begonnen.
Ik denk dat ik inderdaad even ga bellen met de huisarts ofzo. Vind het erg moeilijk. Rij namelijk erg graag paard, maar wil ook niet dat er iets mis gaat uiteraard. Vind het erg lastig.

Groetjes Maaike

Terug
Bovenaan