Zwanger worden

<p style="caret-color: #000000; color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; text-align: left;">Hallo allemaal,</p><p style="caret-color: #000000; color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Is voor mij de eerste keer dat ik een topic aanmaak of een reactie ergens op schrijf, voelt nog wat onwennig aan maar  dacht probeer toch maar eens. </p><p style="caret-color: #000000; color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Wij zijn vorige jaar (december 2017)  gestopt met de pil en zijn al vrij snel zwanger geworden (maart 2018) helaas was dit een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en kon dit niet voorgezet worden. Erg heftige periode is dit geweest voor ons beide. Gelukkig konden we hier goed over praten met mensen in onze omgeving. Na een goed herstel en een positieve gynaecoloog mochten we na 1 menstruatie afwachten weer proberen om opnieuw zwanger te worden. Helaas tot nu toe nog niet gelukt en elke keer toch stiekem wel een teleurstelling als ik ongesteld wordt. Cyclus is ook erg onregelmatig en valt geen touw aan vast te knopen.</p><p style="caret-color: #000000; color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Ik hoop zo dat het ons binnenkort ook gegund is, maar het stukje loslaten en afwachten vindt ik af en toe wel moeilijk, want als je ervoor gaat kun je dit toch niet helemaal loslaten? Hoe voelen jullie je hierin en hebben jullie tips waardoor je het meer los kan laten? </p><p>Er zullen vast meer vrouwen zijn die een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebben meegemaakt, hoe snel erna voelde je erna weer de oude en als je nadien zwanger bent geworden hoe snel was dat en voelde je je toen anders dan de vorige keer? </p>
 
Zo naar een bbz! Is echt schrikken!
wellicht klinkt mijn verhaal voor jou wat frustrerend of het kan juist hoop bieden. 
Maar na mijn bbz op 2 juli (toen 6 weken), had ik 25 juli alweer een eisprong en ben ik zwanger geraakt. Nu 7 weken zwanger. Bij de operatie hebben ze een eileider weg moeten halen. We waren totaal ingesteld op dat het lang zou duren, maar het gebeurde dus direct... 
Bij deze zwangerschap voel ik me veel misselijker en ben giga moe. Ik weet inmiddels ook al dat het op de goede plek zit en er een hartje klopt. 
Wel fijn om te horen dat je vriend en jij er goed over kunnen praten, zo belangrijk. Ik wens jullie heel veel geluk toe en hoop dat het snel lukt. 
 
Hee Rein a,
ja het is inderdaad erg heftig om mee te maken, zowel lichamelijk als emotioneel doet dit veel met je.
fijn om te horen dat het bij jullie zo snel goed is gegaan! Geeft mij inderdaad hoop ! Heftig dat ze je eileider hebben verwijderd, bij mij hebben ze gelukkig alles kunnen sparen en zag er na de ok alles goed uit. Fijn om te lezen dat het jullie zo snel gelukt is, hopelijk voel je je snel wat beter! Geniet van jullie zwangerschap! Fijn om te horen dat alles er goed uit ziet! 
 
Hallo :)
Wat naar dat je een bbz heb moeten meemaken! Jouw verhaal lijkt wel wat op die van mij.. Ik ben ook in december 2017 gestopt met de pil en begin maart zwanger geraakt. Helaas is die zwangerschap een miskraam geworden. Tot op heden is het nog niet weer gelukt en ik vind het ook heel lastig om los te laten.. Mijn cyvlussen zijn ook super lang (+- 45 dagen)..heel vervelend. 
Afleiding en er regelmatig over praten met mijn vriend en vrienden helpt mij wel. Ook denk ik dat je niet van jezelf moet verwachten dat je het helemaal los kan laten, het is ook iets groots wat nu speelt in je leven dus logisch dat het je bezig houdt! Dat mag ook.
Hopelijk hebben we beiden binnenkort goed nieuws!
 
Ook ik kan me aansluiten bij jullie, geen bbz maar wel een miskraam in juni. En ik probeer nu ook terug zwanger te raken.
ik heb het in het verleden ook al meegemaakt (3 miskramen + 1 gezonde baby en nu dus opnieuw een miskraam).
Je kan het nooit helemaal loslaten, de schrik zit erin, al moet je wel proberen te genieten van je volgende zwangerschap. Ik heb dat veel te weinig gedaan bij mijn zwangerschap van mijn zoontje en nu heb ik daar heel hard spijt van.
En praten met lotgenoten helpt ook, zoals hier op het forum ;-)
 
 
Hallo dames,
wat fijn om een reactie te krijgen. Mijn cyclussen zijn ook erg lang, gemiddeld zit ik tussen de 40 a 50 dagen. Maar nu de laatste keer 30 dagen. Heel erg wisselend. Hopelijk hebben we inderdaad beide goed nieuws binnenkort.
amberle, wat heftig dat je meerdere keren een miskraam hebt gehad! Hopelijk  zit het binnenkort meer mee voor je. 
Goede tip, het blijft natuurlijk altijd in je hoofd zitten en vergeten zal je nooit maar genieten hoort zeker bij. Mocht bet zover zijn zullen we dat ook zeker doen?
zo’n forum is erg fijn om toch even je verhaal kwijt te kunnen bij mensen die ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt, hoewel je iedereen een gezonde zwangerschap gunt is het wel fijn om te weten dat je niet de enige bent die het ooit heeft meegemaakt! 
 
Terug
Bovenaan