zwanger worden

Mijn vriend en ik zij al 1,5 jaar bezig. Wij vinden dit lang, anderen zeggen van niet. Ben bij huisarts geweest maar die wil mij, nog niet, doorsturen. Mijn vriend moet eerst een bakje resultaat inleveren volgens hem. Is dit de normale gang van zaken? Kan ik ook zelf afspraak mkn bij de gyn?

hallo,

wij zijn ok al bijna twee jaar bezig zonder resultaat laten we maar zeggen.
Het is inderdaad zo dat t sperma van de man beter eerst nagekekenkan worden dat is een onderzoek dat is zo klaar maar als wij vrouwen de molen ingaan dat duurt wat langer en dan is er nog geen beeld van de man, dus vandaar dat de arts zegt eerst de man en dan de rest snapje!!
na veel sucses en probeer er niet al te veel bij na te denken dat doet alleen maar pijn.

Hoi Lotte,

wij zijn na een jaar ofzo naar de gyn doorgestuurd, maar je kunt beter alvast beginnen met temperaturen, want dat is het eerste wat de je moet doen en zijn kwakje inleveren ! Daarna gaan ze eventueel onderzoeken iedere maand iets anders bij mij dan en nu weten we de oorzaak (slijm vijandig) en gaan we met IUI beginnen !

Suxxes Kyra x

Ben al 4 mnd bezig met temp. Ovulatie testen heb ik al eerder gebruikt maar heb daar niet zo veel vertrouwen in. Kost een hoop, helpt een beetje. Gaan vrolijk verder. Wel moeilijk om te vrijen als temp goed is. Echt een verplichr nimmer.

Hoi Lotte,

Na een jaar kan je echt al doorgestuurd worden hoor! Ik ben met tien maanden al doorgestuurd, mede ook omdat ik een zeer onregelamtige en vaak lange cyclus heb hoor. Ik had al wel een half jaar getempt. Maar nog niets van mijn vriend ingeleverd hoor. Vorige week voor het eerst naar de gyn geweest. Hij heeft een inwendige echo gedaan, dat zag er allemaal goed uit. Nu gaat de hele molen lopen, inclusief onderzoek bij mijn vriend.
Gewoon blijven aandringen bij je arts dus en anders gewoon een second opinion vragen hoor!!

Groetjes, Irene.

Wij zijn na een jaar doorgegaan naar de gyn. Eerst werd bij ons ook het sperma van mijn man gecontroleerd, dit zijn namelijk eenvoudige testen. Daarna ben ik onderzocht. Bloedprikken en een inwendige echo. De echo is tot drie keer toe herhaalt.
Je moet gewoon bij jouw huisarts blijven aandringen. Bij mijn ziekenhuis kun je trouwens ook zelf direct een afspraak maken zonder tussenkomst arts. Ik weet niet hoe dit bij jullie ziekenhuis werkt. Maar gewoon vragen en anders ergens anders een informeren
Succes

Terug
Bovenaan