zwanger worden

Hallo allemaal,
mijn man en ik zijn inmiddels 10 mnd bezig om zwanger te worden. We hebben al een zoon van twee en toen ik zwanger werd van hem was het in een keer raak, na het stoppen met anticonstptie werd ik toen niet eens meer gewoon ongesteld. Nu duurt het dus al bijna een jaar en dat maakt me enorm onzeker. Ik wordt ook echt helemaal gek van mezelf. mijn NOD is tussen 8 en 11 april, mijn cyclus verschild namelijk tussen de 25 en 28 dagen. Dat betekent vanaf vandaag elk moment van de dag bezig zijn met het wel of niet zwanger zijn en daar wordt ik nu na 12 cyclussen (=10 mnd) echt helemaal knetter gek van. Ik denk bij elk pijntje, is dit het nu, maar ja verschijnselen van een evt zwangerschap en een opkomende menstruatie verschillen niet zoveel, pijnlijke borsten, opgeblaze gevoel, buikpijn, slechter slapen, enz. Ik heb nog nooit eerder me aangemeld bij een forum maar ik heb nu de behoefte om met 'lotgenoten'in contact te komen. Eerst denk je ach het komt wel, maar het duurt nu al zo lang en bij de eerste was het geen probleem, dus je haalt je vanalles in je hoofd. Eigenlijk lucht zo'n berichtje typen al best op, ik moest het gewoon even kwijt.
Ik wens iedereen veel succes en hoop dat jullie snel uit onzekerheid zijn en kunnen gaan nadenken over de naam zie jullie je kindje zullen gaan geven en alle andere dingen die komen kijken bij het papa en mama worden.

hoi lotje mijn verhaal lijkt wel op dat van jou heb ook een zoontje van twee alleen wij zijn nog geen 10 mnd bezig maar ben in januari met de pil gestopt ben nu nog maar 1 keer ongesteld geworden en nu zit ik al op dag 51 van mijn cyclus al 3 testen gedaan maar nog steeds negatief dus ik haal me ook al van alles in mijn hoofd
groetjes jane5

Hoi Lotje,

rot voor je dat het nu al zo lang duurt. Wij zijn ook al 11 maanden bezig en ik heb juist een hele onregelmatig en lange cyclus. Daar werd ik helemaal gek van en daarom zijn wij vorige week voor het eerst naar de gyn geweest.
Het kan heel goed zijn dat je lichaam nu anders werkt dan tijdens de vorige keer. Weet je wel of je nu een eisprong hebt? Met temperaturen kom je daar achter. (Maar misschien doe je dat al of weet je het op een andere manier al wel).
Verder vertelde mijn huisarts dat je bij iedere eisprong ongeveer 17% kans hebt om zwanger te worden, zelfs wanneer je beiden helemaal goed functioneert! Dat is toch helemaal niet veel!! Dat gaf mij ook wel een beetje geruststelling. Er hoeft dus niet meteen van alles mis te zijn als het niet 'meteen' lukt.
Als ik jou was zou ik gewoon even bij je huisarts langs gaan en wellicht kan de gyn je wel een handje helpen. Je hebt toch al 12 cyclussen achter de rug en voordat je bij de gyn terecht kan ben je ook al weer even verder!

Succes en groetjes, Irene.

Hoi Lotje,

Frustrerend he... dat lange wachten. En zeker als het bij de eerste in 1 keer raak was. Jullie zijn beiden wel vruchtbaar, dat scheelt.

Wij zijn nu 2,5 jaar verder en nog steeds niets. Bij de gyn hebben ze ook nog niets afwijkends gevonden. Dus ik kan wel begrijpen dat jullie gek worden van het wachten.

Groetjes,

Sandra B

Terug
Bovenaan