zwanger worden

Hallo Allemaal,

Ik ben 28 jaar en sinds november 2003 gestopt met de pil. Ik heb sindsdien een zeer regelmatige cyclus van 28 dagen. Alleen is het bloedverlies erg weinig en kort (+/- 2 dagen). In heb begin dacht ik dat het allemaal nog op gang moest komen omdat ik 13 jaar de pil heb geslikt, maar na 6 maanden is dit nog steeds hetzelfde. Ik ben nu erg bang dat dit niet normaal is endat er iets mis me is, dat ik geen eisprong heb of zo. Mijn man zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken dat het allemaal wel goed komt. Maar zo kan ik hellaas niet denken.
Deze maand begin ik met temperaturen en heb ook een ovulatietest gekocht misschien dat ik er zo achter kom of ik wel (of geen) eisprong heb.

Groetjes Indy

Hoi Indy,

Ik heb ook een jaar of 13 de pil geslikt en nu sinds februari gestopt. Ik heb nog geen regelmatige cyclus, maar ook mijn bloedverlies is heel anders dan tijdens de pil en voor de pil. Volgens mij hoort het er gewoon bij. Als je je zorgen maakt zou ik gewoon even contact opnemen met je huisarts, desnoods op het telefonisch spreekuur. Ik den dat hij/zij je dan wel gerust kan stellen.
Groetjes, Kiki

Ik kan begrijpen dat je je zorgen maakt, dat zou ik ook doen in jou geval. Het enige wat ik je kan adviseren is naar de huisarts gaan.
Je bent wel ongesteld, dat is toch een goed teken. Ik ken iemand die pas na een half jaar getopt te zijn met de pil weer ongesteld werd. En dan ook kleine beetjes. Het heeft gewoon z'n tijd nodig weer uit zich zelf op gang te komen, denk ik. Heel veel succes! En snel een afspraak maken hoor, des te eerder ben je uit die onzkerheid!

Hoi Indy,

Leuke naam! (staat op mijn favo lijst!)

Het kan inderdaad zijn dat je ongi anders is nu je met de pil bent gestopt. Meestal zie je toch dat dit meer is dan met de pil, dus eigenlijk andersom. Als ik jou was zou ik dit verhaal je doktersassistente voorleggen zodat ze dit kan vragen voor je. Wie weet hoef je niet eens langs te komen. Door middel van bloedprikken kunnen ze ook nagaan of je goed hormonen aanmaakt die zorgen voor een eisprong.

Succes

XX Bibi

Ik doe het met de helft van jouw. Als ik al een volle dag haal en dan nog bitter weinig verlies. Ik heb reeds twee kids en toen werd nog gezegd in m'n omgeving dat dit wel de zaak zou veranderen. Niets is minder waar gebleken ... het is nog minder geworden! De gyneacoloog zegt dat alles volkomen normaal is en dat ik gewoon een geluksvogel ben!

Hoi Indy
Ik herken je verhaal. Ik ben ook 13 jaar aan de pil geweest en in februari 2003 gestopt met de pil. Voor ik aan de pil begion had ik heftige menstruatie, soms wel 8 dagen en flauwvallen van het bloedverlies... Toen ik stopte met de pil had ik ook een erg regelmatige cyclus kon de klok erop gelijk zetten. Sinds december 2003 heb ik eigenlijk mijn eigen cyclus weer terug, erg onregelmattig en weer een dag of 5/6. IN februari 2004 een positieve test!!!
Ik ben ervan overtuigd dat het bij mij dus 10 maanden heeft geduurd voor de troep van de pil uit mijn lichaam was...
Je hoeft je dus nog geen zorgen te maken maar je kan met contact opnemen met je huisarts.
Ik hoop dat je er wat aan hebt en het je een beetje geruststelt dat het niet meteen mis hoeft te zijn.

Succes, liefs Sas (8 weken)

Hai Indy

Ook ik herken je verhaal helemaal. Heb ook 13 jaar de pil geslikt en sinds januari gestopt. En ook maar 2 dagen terwijl het voorheen zeker een week was.
Heb dit voorgelegd aan mijn gyneacoloog en hij zei dat het heel normaal is. Niks aan de hand.

Succes!!!
Groeten Moniek

Terug
Bovenaan