zwanger worden

hoi allemaal ik kom even mijn hart luchten ik ben zo verdrietig ben 25 en al bijna 2 jaar bezig maar het wilt niet lukken loop bij de gyn en ze zegt dat alles goed is ik heb dinsdag het eitje zien rijpen en zijn nu flink aan het klussen maar ik heb er een zwaar hoofdt in als het nu niet lukt wilt de gyn overgaan op ivf 4 keer ik ben zo bang en snap er niks van mijn vriend heeft goed zaad en bij mij moet alles goed zijn en toch lukt het niet maar ik denk dat het slijm te taai is en daar is niet naar gekeken als dat zo is kunnen ze daar dan wel wat aan doen wie kan mij een beetje gerust stellen alvast bedank tot gauw liefs rebecca
 
Hoi Rebecca,
Ik kan je helaas niet gerust stellen maar wilde graag reageren. Terwijl ik hier zit te typen weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik je wil vertellen. Wij zijn zelf pas een paar maandjes bezig dus kan niet zeggen dat ik weet hoe je je voelt.
Als je het idee hebt dat het aan taai slijm ligt, kun je dat nog bespreekbaar maken. Is hat dat ook niet, kun je dat in ieder gaval ook achter je laten liggen. Ik denk dat het voor jullie gevoel heel belangrijk is dat je er naar jullie idee echt alles aan hebt gedaan dus ook het slijm laten nakijken.

Nou Rebecca, ik hoop dat het snel allemaal wat duidelijkr voor jullie gaat worden.
Heel veel succes ermee.

Liefs, Ank
 
Hé Rebecca, je mag de moed niet opgeven hoor!

Ook ik kan je denk ik niet gerust stellen, maar ik wil zeggen dat ik met je meeleef. Een vriendin van mij is al 3,5 jaar bezig en gaat in juli voor IVF. Ze verteld mij hoe moeilijk alles voor d'r is, maar op dit moment is ze vrij positief en dat terwijl ze een aantal maanden geleden zei dat het voor haar niet weggelegt is. Ook probeerd ze er niet té veel mee bezig te zijn, want ze is van mening dat dat het allemaal ook niet ten goede komt.
Ik deel die mening ook, maar sinds 2 maandjes ben ik zelf ook bezig om zwanger te worden en ik kan me voorstellen dat het best moelijk is.

Ik wil je veel sterkte wensen en hopelijk komt je droom toch snel uit!
 
Hoi Rebecca, als je twijfelt of er wel alles aan gedaan is zou ik zeker niet aan IVF beginnen! Onderzoek naar slijm schijnt vrij simpel te zijn. Ik spreek niet uit ervaring, maar als ik volgende week onverhoopt ongesteld word, gaan ze dat bij mij ook bekijken. Ik zit nog maar net in de molen. We moeten dan klussen op een vruchtbare dag en de volgende ochtend wordt er wat slijm weggehaald van de baarmoedermond. In dat slijm gaan ze bekijken of er nog levende zaadjes zijn. Zo niet, dan is het slijm vijandig en dan is IUI een optie (is minder ingrijpend dan IVF, zeker als je een normale eisprong hebt).

Overigens is er ook een forum voor meiden die al lang bezig zijn met zwanger worden. Daar hebben ze veel meer ervaring met de medische malle molen dan hier. Zoek 'ons' maar eens op, we staan bijna onderaan, tussen de decembermama's en de januarimama's

Liefs, el.
 
Hoi Rebecca,
Jou verhaal komt me wel bekend voor.
Heb eens gehoord/gelezen van slijmoplossende hoestdrank die ze bij deze vorm van 'mindere vruchtbaarheid'gebruiken. Zou je je huisarts/ gyn. eens kunnen vragen.
Heel veel sucses, groetjes Anne
 
bedank voor jullie reakie ik ben al een paardagen over stuur erg emotineel en dan zegen ze moet er niet te veel mee bezig zijn die onzeker heid ik word er gek van nou we hebben nu wel flink geklust mijn vriend zegt dat we het waarschijnlijk op het verkeerde moment hebben gedaan vanaf dag 9 tot 13 14 de gyn zij dat ik de eiersprong 3 juni zou krijgen dus ben benieuwt ze zegt dat alles goed is hij heeft goed zaad en bij mij is het goed dus dan denk je nu toch dat het raak moet zijn ik weet het ook niet meer wordt er gek vanik heb wel last onder in mijn buik net of je windjes moet laten en last van lichte maagzuur maar dat kan denk ik van alles zijn durf nergens meer op te hopen het lijkt me stug dat het nu ineens wel raak zal zijn groetjes rebecca
 
Terug
Bovenaan