zwanger worden

Hoi allemaal,

ik had een vraagje.
Kan het kloppen dat wanneer je met de pil stopt dat je pas na een half jaar ongesteld kan worden?
Ik ben 28 mei gestopt met de pil en ben nu twee weken over tijd. Ik heb vorige week een test gedaan en dat was negatief. Nu zegt mijn huisarts dat het wel een half jaar kan duren voordat ik ongesteld wordt. Ik vind het een raar verhaal, want ik ben al eerder gestopt ivm een spiraal en werd toen wel normaal ongesteld.
Wie heeft hier ervaring mee?

Groetjes
 
Hoi hoi,

Ik wil je absoluut niet ontmoedigen maar ik heb dus ook zo'n rare menstruatiecyclus. Toen ik een x moest veranderen van pil moest ik dus ook stoppen en wachten op mijn eigen menstruatie, maar die kwam maar niet. Een half jaar verder was ie er dus nog niet. Ik ben toen maar weer gewoon begonnen met de pil. De laatste keer dat ik stopte (om dus wel zwanger te worden) toen werd ik het de eerste x na zes weken en de tweede x na 28 dgn, daarna ben ik zwanger geworden. Dus wat de huisarts zegt is echt waar. Tenminste.... bij mij toen ook. Heel veel succes

Groetjes wendy
 
Hoi anoniem,
ik ben een keer gestopt met de pil, omdat ik voor lange tijd naar het buitenland ging en toen duurde het 4 maanden voordat ik ongesteld werd. Ik had toen ruim 4 jaar de pil geslikt. Toen ik weer terugkwam in NL ben ik weer verder gegaan met het slikken van de pil en toen ik vorig jaar augustus weer stopte (na nog weer eens 5 jaar pilgebruik) werd ik meteen ongesteld. Dus beide dingen kunnen ook bij dezelfde persoon. Dus maak je geen zorgen dat het eerder niet zo was en nu wel, dat kan dus gewoon!
liefs
Miek
 
Even optimistisch nieuws ik ben na het stoppen van de pil direct normaal ongesteld geworden met een cyclus van 28 dagen. Het kan dus ook direct goed gaan....dus misschien word je het wel snel. Ik hoop dat het niet te lang gaat duren.
 
hoi hoi,ja dat is heel vervelend,het kan inderdaad best lang duren,ik heb het geluk gehad dat gelijk me menstruatie er was en 28 dagen,maar laat je niet ontmoedigen hoor,het kan ook snel gaan veel sucses gr manuela
 
Hoi,ja het kan zeker kloppen ik ben in `98 al gestopt met de pil, moest ik vanwege trombose en het heeft bij mij zelfs een jaar geduurd voordat ik ongesteld werd dus maak je niet al te druk je arts heeft gelijk maar het komt vanzelf.
Groetjes Sas
 
Terug
Bovenaan