Zwanger worden

<p>Hallo lieve mama's (to be),<br /><br />Om maar meteen met de deur in huis te vallen.. Samen met mijn lieve, geduldige partner ben ik  nu ongeveer drie jaar bezig om onze lieve dierbare kinderwens te realiseren. Helaas, zijn we al vroeg op de hoogte gesteld van het feit dat ons dit niet makkelijk af gaat.<br /><br />Toen ik 13 was ik algauw aan de prikpil, dit omdat ik enorm chaotisch ben en het één en ander weleens vergeet. Omdat dit al op zo'n vroege leeftijd geweest is heb ik nooit geweten of mijn menstruatie regelmatig is of niet. Na ongeveer besloten we wel dat het tijd was om op tijd te stoppen zodat we mijn lichaam de tijd konden geven om te ontpillen, we waren er immers helemaal klaar voor. Zo gezegd, maar helaas niet gedaan. Ik ben daarna ongeveer drie jaar niet ongesteld geweest. Meerdere keren hiervoor naar de huisarts geweest, maar de conclusie was dan altijd: "Je lichaam heeft tijd nodig". Nu inmiddels, heb ik nog steeds een ontzettend onregelmatige menstruatiecyclus. <br />We zijn al zolang bezig. En we zien zolang negatieve testen. En nu komt mijn vraag,<br /><br />Afgelopen dinsdag had ik wat slijmverlies en wat steken in mijn onderbuik. Ik deed de avond erop een ovulatie test en het tweede streepje was licht te zien, hierop trok ik dus de conclusie dat mijn eisprong de dag ervoor is geweest. We zijn nu al ongeveer drie weken bezig met om de dag "klussen" aangezien dit aangeraden word. Ik maak mezelf helemaal gek, en ik hoop toch op positieve uitkomsten wat enigszins sluit aan mijn situaties. <br /><br />Liefs, <br />Iemand die het langzaamaan niet meer ziet zitten :-(</p>
 
Hoi ElsieJoy,

Ik ben inderdaad 3 jaar niet ongesteld geweest. Pas vorig jaar vanaf november is het al even op komen dagen maar dan inderdaad onregelmatig. Ik loop inmiddels al onder een gynaecologe naar aanleiding van mijn uitgebleven/onregelmatige menstruatie, alleen heeft zij ons voor een half jaar naar huis gestuurd om het "zelf te proberen" omdat de kans op natuurlijke zwangerschap voor ons nog mogelijk is. 
 
Pfff hopen voor jullie dat het toch nog vanzelf wil maar ik vind het raar dat de artsen nog niets willen doen terwijl ik overal lees dat ze dat normaal na een jaar al doen.
 
@ElsieJoy Ze hebben alleen een inwendige echo uitgevoerd en dat was het eigenlijk zo'n beetje wel. Ik had veel blaasjes te zien in mijn eierstokken (volgens mijn gyneacologe) maar dit was niet zorgwekkend en zelf bijna normaal? 
Ik ben alleen geprikt om te zien of er nog antistoffen van een evt. soa aanwezig was?

@Knuffeltjeee
Ik hoop het ook zo graag.. Ik ben bijna de moed al aan het opgeven. Het is dat mijn partner onwijs lief en geduldig is en mij altijd mee vooruit trekt :(

Kreeg ook vorig week het nieuws dat mijn zusje van 19 ongepland ongewenst zwanger is geraakt terwijl ze niet in een stabiele situatie zitten. Aanstaande dinsdag wilt ze het weg laten halen, dus op het moment is de situatie erg moeilijk. 
 
Terug
Bovenaan