zwanger worden

A

Anoniem

Guest
Even een vraagje. Ik ben begin september gestopt met de pil, want ik ik graag zwanger worden. Maar nu las ik dat je de 1e 3 maanden beter een andere manier van anticonceptie kan gebruiken zodat er weinig kans is dat er nog hormonen van de pil in het bloed zitten als je zwanger wordt. Dit zou de foetus kunnen ´vermannelijken ´en er is ook een iets hogere kans op een miskraam of aangeboren afwijkingen. Kan iemand mij iets meer vertellen hierover.

Het enige wat ik je kan vertellen is dat je beter kunt wachten tot je eerste natuurlijke menstruatie plaats heeft gevonden, dan weet je beter wanneer je uitgerekend bent. En is alles weer 'zoals het hoort' zeg maar. Gaf mijzelf een goed gevoel.

Grootste onzin allemaal.
Gelijk ervoor gaan, zou ik zeggen.
Het is zelfs zo dat je de eerste maand nadat je gestopt bent met de pil je een grotere kans hebt om gelijk zwanger te raken. Oorzaak hiervan is onbekend.
Het enige nadeel (en daarom adviseren ze om je eerste ongi af te wachten) is dat er niet te achterhalen is wanneer je eisprong was.
Maar hier hebben ze termijnecho's voor.
Dus als je een verhoogde kans hebt op een zwangerschap de eerste maand zou ik er voor gaan!
Ik vind het niet opwegen tegen onduidelijkheid wanneer je eisprong was.
En een termijnecho is natuurlijk een leuke bijkomstigheid.

Terug
Bovenaan