Zwanger worden

A

Anoniem

Guest
Hallo,

In januari ben ik gestopt met de pil. En vanaf toen een keurige cyclus tussen de 28 en 32 dagen. Afgelopen zondag was weer m'n NOD en er kwam niets. Ik werd eigelijk al voorzichtig een beetje blij maar helaas dinsdagmiddag werd ik toch ongesteld. Ik ben 33 jaar en heb toch wel het gevoel dat de tijd een beetje begint te dringen. Sinds twee maanden gebruik ik de ovulatietest, zonder resultaat tot nu toe. Eigenlijk ook geen wonder, de eerste keer na deze test was ik een weekend weg (zonder partner) en de tweede keer is het dus gewoon niet gelukt. Ik denk dat we na een jaar proberen (januari 2005 dus) maar eens naar de huisarts gaan. Ik probeer heel relaxed te zijn onder het proberen maar ik merk nu toch wel dat ik ontzettend baalde dat ik weer ongesteld was geworden. Ik vind het heel prettig om jullie verhalen te lezen, dit helpt me wel. Ik ben nog nooit zwanger geweest dus het is toch een beetje uitproberen allemaal en ik vind het dan erg prettig om van lotgenoten ook verhalen te horen.
Mijn volgende NOD is rond 9 november.

Groeten

Hi Sjaan,

Ik weet precies hoe rot je je voelt, ook ik ben 33jr en bijna een jaar bezig. Mijn man en ik hebben besloten dat we als het nu niet gelukt is deze maand we naar de ha gaan want ik krijg er ook de zenuwen van zeker omdat onze leeftijd al wat hoger ligt. Ook duurt het natuurlijk weer een tijdje mochten ze dingen gaan onderzoeken dan ben je zo weer een paar maanden verder dus wij hebben de knoop doorgehakt maar leuk is het niet, het liefst hadden we natuurlijk niks willen ondernemen.

Hoe gaat het nu met je?

groetjes: Chili

hoi Chili,

Is het voor jullie de eerste keer of heb je al een kind(eren)?
Ik ben nl. ook 33 jaar heb al 2 kinderen en wil graag voor de 3e alleen wil het deze keer niet zo lukken...
bij de andere was het in een keer raak en ik ga nu alweer ronde 4 in.Als ik jullie verhalen over een jaar hoor wordt ik alweer erg moedeloos, ik weet dat ik niet moet zeuren want in mijn omgeving zijn er ook vrouwen die het helemaal niet gegund is, maar ik ben zo bang dat het niet maar gaat lukken.
Zou het misschien ook aan de leeftijd liggen?

Hi Sjaan,

Ik denk dat de leeftijd er wel iets mee te maken heeft, want in een aantal boeken staat dat het na je 30e ste gewoon wat langer kan duren maar zoals je op de nodlijst na kunt gaan wil dat niet alles zeggen want ook meiden die jonger zijn hebben er last van en zijn al tig maanden bezig dus je kunt er niet veel van zeggen.

Ik ben nu een boek aan het lezen van Marielle kroon zwanger worden en daar staan wel percentages in maar daar wordt je niet al te vrolijk van dus ga er niet te lang bij stil staan.

Dit is ons eerste kindje en ik hoop zo dat het nu eens raak mag zijn deze maand.

Heb je een jongen en een meisje of??

groetjes: Chili

Hoi Chili,

Op dit moment richt ik me maar weer op de ovulatietest. Zaterdag ga ik hem weer gebruiken. Omdat mijn cyclus nu best ruim is gebruik ik deze test nu ook een week denk ik. In ieder geval tot ik twee streepjes heb want dan is de eisprong in aantocht (binnen 48 uur).
Ik zal je op de hoogte houden.
Bedankt voor je reactie. Dit geeft me een goed gevoel.
Hoe is het met jou?
Hou me op de hoogte van de ontwikkelingen met het ha bezoek ed.
Groet Sjaan

Hi Sjaan,

Ik gebruik ook ovulatietesten, vind ik super makkelijk en ivm met de leeftijd ook aan te bevelen, dan weet je in ieder geval zeker dat je een eisprong hebt en dat je er optijd bij bent.

Met mij gaat alles goed ik wacht dus op mijn nod van 27 oktober dus ik moet nog een week geduld hebben, ik heb geen idee hoe dit zal aflopen.

Heb je een jongen en een meisje of 2 van een soort?

succes groeten: Chili

Terug
Bovenaan