zwanger worden

A

Anoniem

Guest
hoi ik ben een vrouw van 31 ben in november gestopt met de pil de eerste keer dat ik ongesteld moest worden was ik op schema om zo maar tezeggen met ongi te worden keer er na ook maar nu moest ik vorige week ongi worden en was 2 dagen eerder en ook 2 eerder afgelopen eerst voelde ik de eisprong wel en die was in de week na ik ongi was en nu ik eerder was heb ik hem niet gevoelt is het nou zo dat je die dagen dat je ongi ben mee moet tellen voor die 28 dagen of vanaf dat je ongi weg is ik zou graag hier een antwoord op willen hebben en hoe lang ben je dan vrucht baar sommige dingen weet ik niet goed wie kan mij advies geven hoe dat zit

alvast bedankt
groetjes en succes met het ook zwanger worden detje

je eerste dag van je cyclus is de eerste dag dat je ongesteld bent. De lengte van je cyclus deel je door 2, en dat getal is normaal geizen je meest vruchtbare dag, omdat je dan een ovulatie hebt. Dit kan echter wel verschillen hoor, een dagje erder of later.
(dus als je normaal cyclus hebt van 30 is het de 15de dag)
Normaal leeft zaad van een man in jou voort, zo'n 48u na de daad, twee volle dagen dus maar het kan ook langer zijn, tot zelfs 5 of 6 dagen! (Maar daar zou ik voor te beginnen niet te veel op rekenen)
Een eitje leeft echter maar een uurtje of 12. Als het in die periode niet bevrucht is geraakt dan sterft het af en wordt je weer gewoon ongesteld.
Hopelijk kan je hiermee eventjes voort! Veel succes hoor!

Je eisprong vind plaats precies 14 dagen vanaf de eerste dag dat je ongi bent. op de dag van je eisprong heb je dus de meeste kans om zwanger te raken. Als je meer info wil moet je gewoon wat rond gaan neuzen op internet, ik heb er ook veel info vandaan kunnen halen.

Veel succes!
groetjes, Martine

hoi lea
nog even een vraagje
vandaag hebben mijn vriend en ik sex gehad maar dit is nu de 9de dag met de dagen mee geteld van ongi dus ben nu niet vruchtbaar als ik je goed snap uit je verhaal alvast bedankt

Hoi Detje,
Is als alles bij jullie "standaard" verloopt inderdaad wat aan de vroege kant... Maar... jullie hebben nu wel een goede reden om er een heeeel romantisch weekendje van te maken hee. Normaal gezien heb je dinsdag een eitje. Veel succes ermee hoor!

ps: bij de drogist en apotheek kan je ovulatietesten kopen, daarmee kan je gelijk nagaan op welke dag je eitje juist is, persoonlijk vind ik dat een heel simpele methode om mn cuclus vast te stellen en mijn vruchtbare dagen te kennen

Ik heb er al gehad van TODAY €24... (7tests) bij de apotheek en ik heb er al gehad uit de supermarkt waar ik eerst mijn reserves wat bij had maar die toch goed blijken te werken € 15,.. (5 stuks) en bij Kruidvat hebben ze er van clearblue ( €28,.. voor 7 stuks als ik me niet vergis) Met die laatste heb ik zelf (nog) geen ervaring maar de twee eerst genoemde waren zeker wel ok en heel duidelijk.

Tis niet goedkoop, toch gauw 3 a 4 euro per test maar als je het wat combineert met wat rekenwerk kan je echt raak gaan testen en kom je met zo een doos 2 maand toe en dan kost het per maand niet meer dan een zwangerschapstest.

Veel succes in ieder geval!

Terug
Bovenaan