Zwanger worden

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
ik wilde even wat vragen. Ik ben 3 maanden geleden gestopt met de pil en wil dus zwanger raken. Ik heb 4,5 jaar de pil geslikt wat best lang is. Na hoeveel tijd kan ik zwanger raken als je kijkt dat ik 4.5 jaar de pil heb geslikt. Of heeft 4.5 jaar de pil slikken niks met zwanger raken te maken??

Hoi,

Ik ben ook ongeveer 5 jaar aan de pil geweest en ik ben in ronde 1 zwanger geworden. In principe staat er dus niet echt een tijd voor. Maar het verschilt gewoon per vrouw.

Heel veel succes met zwanger worden.

Liefs,
Lelie

Hoi,
Heel erg bedankt voor je reactie. Wat bedoel je met ronde 1?

Hoi,
In principe kan je zwanger raken vanaf de eerste dag dat je je pil niet meer inneemt (zelfs als je op cruciale momenten je pil al eens vergeet).

Maar de meeste verhalen hier bevestigen toch de ervaring dat het soms even kan duren voor je cyclus weer normaal is. Bij sommigen duurt dit 1 cyclus, bij anderen tot en half jaar.

In ieder geval heb je nadat je gestopt bent met je pil weer eisprong. In uitzonderlijke gevallen komt dat niet echt op gang en moet dat wat bijgestuurd worden met medicatie ed.

Mijn eigen ervaring is dat ik -denk ik- geen eisprong heb gehad de eerste maand na het stoppen met de pil; Ik gebruikte toen ovulatietesten om dit na te gaan. Vanaf na de eerstvolgende ongi ging alles weer heel normaal en keurig alles m de 29-dagen. Ik nam toen 3 maand de pil.

In navolging van andere meiden hier: tis handig als je bij volgende berichten een naam of nickname intikt!

Btw:ronde 1 wil zeggen dat het je eerste poging was. Eerste cyclus met een poging zeg maar.

Groeten,
Lea

Ok. Ik begrijp het zo'n beetje. Bedankt voor je reactie.

Groetjes,
Vera

Hoi Lelie,
Ik heb nog een vraagje.
Waar kan je die ovulatietesten krijgen. Drogist?? Of moet daar echt naar de huisarts voor.

Groetjes,
Vera

Hoi,

Ik was zo'n 8 jaar aan de pil toen ik ermee stopte met de bedoeling zwanger te raken van de eerste.
We hebben toen één maand 'gewacht' (condooms gebruikt) omdat ik wou weten wanneer ik voor het eerst ongesteld zou worden op de 'normale' manier.
Hierna was ik direct in de eerste ronde zwanger, dus het kan ook snel nalangdurig pilgebruik hoor.

Marije

Hoi Vera

Je kan die kopen bij kruidvat, bij de apotheek en hier in de buurt zelfs in de supermarkt. Ik veronderstel ook wel bij de drogist.

Ze zijn wel niet goedkoop. Je hebt ze in dozen van 5 tot 8 testen maar kosten al gauw zo'n 5 a 7 euro per test heb ik eens berekend (dus zo'n 30 euro meteen voor een doos)
Maar ik heb hierdoor in ieder geval meer inzicht in m'n cyclus

Succes hoor!

Terug
Bovenaan