zwanger worden

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,
ik zit al een tijdje met een twijfel, en dat is best lastig, want m'n vriend en ik zijn nu anderhalf jaar samen, we wonen nu 1 jaar samen en we hebben samen een hond.
hij heeft een goede baan, ik werk ook (minder vaak) en we wonen  in een hele leuke buurt. ik wil al een tijdje een kind    samen en nu willen we het samen we liggen in bed over namen te fantaseren,   en kijken naar spulletjes om te kopen op internet, ik zoek veel informatie online.
maar net nu we op t punt staan om te beginnen aan kinderen twijfel ik aan de toekomst, ik hou heel veel van hem, maar ik weet ineens niet meer wat ik wil, een kind heel graag! maar -leeftijdsverschil (15) en overgewicht- hij heeft beloofd af te gaan vallen enzo, en een schoonmoeder die tegen ligt. hij heeft al een hele lieve dochter van 9 maar ik weet het gewoon even niet.

Lieve Jessie, ik herken een deel van je verhaal! Wij zijn negen maanden geleden begonnen met het proberen om een kindje te krijgen; al vele namen hebben de reveu gepasseerd en ook al een hoop baby-zaken "alvast" binnen gelopen........

Maar denk aub erg goed na of je inderdaad  wel een kindje wilt!! Ben 100% zeker van je relatie. Em daar  voel ik juist bij jou de twijfel! Als je echt heel erg van iemand houdt komen deze vragen niet naar boven.
Enne als je een kindje neemt  gaan deze vragen echt niet weg hoor en ik weet zeker dat je het beste wilt voor  je kind toch??
Met een kindje blijf je voor altijd aan elkaar verbonden.

Succes met deze ingewikkelde beslissing!
Kus Mees (ronde9)  

Jessie,

Wat een moeilijke situatie he? Ik kan me voorstellen dat je even twijfels hebt, het is toch een hele beslissing, samen een kindje op de wereld zetten. Je zit door een kindje aan elkaar vast (ook al zou de relatie op de klippen lopen).

Je moet wel heel zeker van je relatie zijn als je ervoor gaat. Wij hebben het eerste jaar na mijn bevalling best wat dipjes gehad doordat je veel tijd in je kindje steekt en wat minder in je relatie. Veel stellen hebben dat. Dus als je twijfels hebt probeer dan eerst uit te zoeken of jullie samen echt een toekomst hebben.

Syl

Hallo Jesse,

Een lastige situatie. Kan het misschien zijn dat je gewoon op laatste moment aan het twijfelen bent? Dat had ik ook een beetje, en toen dacht ik niet nadenken gewoon doen. Maar  jou kan ik dat natuurlijk niet zeggen dat je dat ook moet doen. Heb je   er al aan gedacht om het met je partner gewoon open en bloot op de tafel te leggen? Misschien kan hij al jouw twijfels wegnemen. En wat die schoonmoeder betreft. Als jullie straks een gezinnetje hebben, kan ze daar niets aan doen! Ik hoop trouwens dat je partner aan jouw kant staat en in staat is om 'objectief' naar zijn moeder te kijken.

Sterkte met je hersenpijniging!

liefs Verita

Hoi Jessie,
Je zit inderdaad in een rottige twijfelachtige situatie maar ik ben het eens met dat je toch goed moet kijken of jullie relatie standvastig is voordat je aan een kindje begint want een kindje zelf neemt na de bevalling ook het een en ander mee van je relatie, in het begin heb je de blijdschap en trots maar daarna kan de relatie het toch behoorlijk moeilijk krijgen(beetje uit eigen ervaring) dan is het belangrijk om goed afspraken met elkaar te maken en zeker weten dat je samen het kindje op kan voeden, maar als je nu al twijfel dan zou ik toch goed nadenken en dan  nog maar ff wachten tot je het zeker weet!
Je bent ook nog best wel jong, en jullie relatie is ook nog niet zo heel lang.
Het belangrijkste is dat je goed naar je eigen gevoel luister, en praat er desnoods met je vriend hierover, want daar staat een goede relatie uit, door met elkaar over moeilijke dingen te kunnen praten (wat relatie betreft).
Sterkte ermee! en hopelijk kom je eruit.
Wat  de schoonmoeder betreft zij wordt wel oma dan en zal natuurlijk ook op het kind willen passen,   maar speelt geen rol wat jullie relatie betreft, als jullie hier maar over kunnen praten.
Zwanger worden brengt altijd wel bepaalde gevoelens en twijfels met zich mee denk ik ...omdat het best wel bindend is.
Groetjes Renata

quote: Re reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-08-2005 20:43:52'));

ik denk inderdaad dat 'binden' het probleem is, dan wordt t echt officieel van met wie jij je leven moet delen, stom eigenlijk.
want je denkt niet aan de tijd als je niet voor deze keuzés staat, totdat je een kind wil en je de toekomst heel anders gaat bekijken.
groetjes en bedankt voor je steun

quote: Verita reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-08-2005 20:28:46'));

hallo Verita
ja ik denk ook wel van kom gewoon doen je wilt het toch zo graag?
en als ik hem dan weer zie als hij terug komt van werken dan voelt het gewoon goed, alleen af en toe wordt ik wel gek van mezelf zal ik wel nerveusiteit zijn.
groetjes jessica

maar jij hebt 't ook doorgezet toch?
ik weet niet misschien zijn die twijfels wel normaal als je een kind wil omdat je juist alleen het beste voor je kind wilt, ga je aan een persoon twijfelen met wie je dit wilt, terwijl je dit misschien wel weer niet moet doen.
kan toch?
niet is goed genoeg voor je kind.
tot chats
liefs jessica

Terug
Bovenaan