zwanger worden?

A

Anoniem

Guest
hallo,ik ben een meisje van 21 jaar,ik heb een zoontje van 2 jaar,mijn eerste kind eidigde in een miskraam,en   na de zwangerschap van mijn zoontje was ik weer zwanger geraakt,toen had ik een abortus gedaan waarvan ik nu heel erg spijt van hebt,ik wil nu weer heel graag   zwanger worden,maar ik durf er gewoon niet aan te beginnen,weet ik ook eigelijk niet waarom,mijn man wil ook heel graag 2e keer papa worden,mischien ben ik ook bang voor de reactie van mijn moeder   die heel streng is,met mijn   zwangerschap van mijn zoontje ging ze hellemaal door het lint dat ik zo vroeg aan ben beginnen,ik wil heel graag nog   een tweede baby   een zusje of broertje voor mijn zoontje lijkt me heel leuk,maar zoals ik eerder had gezegd ik durf er gewoon niet aan te beginnenik weet niet waarom terwijl ik het toch wel heel graag wil,heeft iemand mischien dit weleens meegemaakt of wat er nou precies aan de hand is met mij??
bedankt

Hoi Jossili,

Wat een rotsituatie zeg! Mag ik vragen waarom je toen een abortus hebt laten doen? had dat ook met je moeder te maken of zijn er meer redenen die je misschien toch tegenhouden?
En denkt je moeder er nog net zo over? het kan zijn dat, nu je toch al een kleintje hebt, een tweede voor haar niet zoveel uitmaakt.

Ik begrijp dat je moeder heel belangrijk is en zo ook haar mening, maar hopelijk lukt het je een keuze te maken op basis van je eigen gevoel en dat van je gezin!

Lfs joet

hoi joet
bedankt voor je reactie
de reden dat ik abortus had gedaan was zeker door mijn moeder,wat achteraf   heel stom van mij is geweest,maar toch blijf ik bang zijn voor haar reactie,toen ik zwanger was van mij zoontje ging ze echt door het lint,maar nu kan ze echt  niet meer zonder hem,
als het niet door     die strengheid van mij moeder is ,zou ik zeker in verwachting zijn van mijn 2e kindje,ik ben gewoon heel bang voor haar reactie.vooral nu dat mijn grote zus in verwachting is van haar 2e kind,ik ken mijn moeder zo goed dat ze gaat zeggen dat ik doe  mijn zus  na,of mischien moet ik niet  aan haar denken en zelf doen wat ik het beste vindt toch??  

Ha meisje,
weet je, de hele wereld heeft er een mening over. Al jij de wens hebt een 2e kindje te willen krijgen, dan moet je die keuze maken! Wat maakt het uit hoe een ander denkt, als jij er gelukkiger van bent of word dan is dat toch alles wat telt!
Je moeder moet leren accepteren dat jij anders over dingen denkt, zij is niet de enige die telt.
Succes met je beslissing, maar als je het mij vraagt moet je er gewoon voor gaan.
Sandra

hoi sandraw
dank je wel voor je reactie je hebt hellemaal gelijk
kusjes jossili

Volg je gevoel, alleen jij en je vriend weten wanneer jullie er klaar voor zijn.
Je moeder heeft te accepteren wat jullie beslissen.
Hier heeft zij geen inbreng meer in.

Jullie zijn nu de ouders, zij is een oma.
Oma's horen de beslissingen van ouders te accepteren.

Lieve Jossili,
ik heb je alleen mijn mening gegeven, zoals ik erover zou denken zeg maar. Uiteindelijk moet jij zelf de beslissing nemen! En weet je, wat je ook beslist, als jij op dat moment achter je beslissing staatkan het nooit een foute beslissing zijn!
Succes ennuh......maak je niet te druk om je omgeving!
Lfs,
San

Terug
Bovenaan