zwanger worden

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

ik ben sandra en ben hier eigenlijk voor het eerst.

ik heb allereerst een paar vraagjes wat betreft de afkortingen hier.

wat betekent nob !!!!

hebben jullie nog meer afkortingen wil ik dat graag weten.

en verder ben ik in juni gestopt met de pil om ook graag zwanger te worden.

ik las laatst dat je foliumzuur ofzo iets moest gaan slikken om zwanger te worden dat heb ik vanmorgen maar gehaald.

en zijn er ook mensen onder jullie die zijn blijven roken , voor enof tijdens de zwangerschap.

oja en wat betekent al die rondes die jullie doormaken .

wat houd dat in???

ik hoop echt op wat reacties

veel liefs sandra

Hoii Sandra,

Ik ben ook nieuw op dit forum en ik snap ook niet wat een nob is!! Ben dus gelukkig niet de enige. (En kan je dus ook niet helpen met deze vraag..)
Volgens mij is de eerste ronde je eerste zwangerschapspoging/cyclus. Onze eerste poging, dus de eerste ronde volgens mij, is mislukt en ik werd gewoon ongesteld, boe.
Ik heb een zoon van 2 en daarvoor ben ik ook zwanger geweest maar dat ging mis in de 5e maand. Wel was ik bij beide pogingen (dus rondes) meteen zwanger. Hoop er nu maar het beste van, ik was er eigenlijk een beetje van uit gegaan dat het nu ook weer zo makkelijk zou gaan, maar zo zie je maar weer, moeder natuur laat zich niet dwingen.
Goed dat je nu foliumzuur gaat slikken, volgens mij wordt aangeraden dat je 2 maanden voor je zwanger wilt worden hiermee te beginnen. Nou, succes met jullie pogingen!
En ook ik wacht het antwoord m.b.t. nob met spanning af!
Groetjes,
Line

quote: sandra1972 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-10-2006 17:25:33'));

hallo allemaal,
ik ben sandra en ben hier eigenlijk voor het eerst.
ik heb allereerst een paar vraagjes wat betreft de afkortingen hier.
wat betekent nob !!!!

hebben jullie nog meer afkortingen wil ik dat graag weten.

en verder ben ik in juni gestopt met de pil om ook graag zwanger te worden.
ik las laatst dat je foliumzuur ofzo iets moest gaan slikken om zwanger te worden dat heb ik vanmorgen maar gehaald.

en zijn er ook mensen onder jullie die zijn blijven roken , voor enof tijdens de zwangerschap.
oja en wat betekent al die rondes die jullie doormaken .
wat houd dat in???
ik hoop echt op wat reacties
veel liefs sandra

hoi sandra,

Nod betekend je eerst volgende dag dat je ongesteld word (naderende ongesteld dag).
Ongi wordt ook gebruikt is ongesteld.
Het is inderdaad verstandig om dagelijks 1 foliumzuur tabletje in te nemen. dit voorkomt een open ruggetje.
Ronde's houd in   elke maand die je ongesteld ben geworden jij ben sinds juni bezig dus waarschijnlijk in juli eerste keer ongesteld geworden dat is ronde 1.
aug neem ik ook aan is ronde 2 ga zo maar door.
wat roken betreft dat is een keuze die je persoonlijk maakt.
Voor het aanstaande babytje is het gezonder als moeders niet rookt, tenzij ze daardoor zoveel stress krijgt dan kan je beter wel roken met mate.

Er is ook een chat site van ons de klusbus
http://groups.msn.com/deKlusbus   daar zijn ook veel die er over praten .

Hoop dat je hier wat aan hebt
succes met zwanger worden.

groetjes bianca

Terug
Bovenaan