zwanger worden

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik wil zo graag zwangger worden dat ik bang beng dat het daardoor niet lukt.
Ik heb een dochter en heb in oktober 2006 een miskraam gehad, ik had nooit gedacht nog zwanger te kunnen raken, de tweede maand ging het mis, en en er nog steeds kapot van!
Mijn moeder is kort geleden overleden en ik heb gelezen dat je door verdriet(depressie tijdelijk), niet zwanger kan worden.
Ik temperatuur dagelijks en weet precies wanneer ik een eisprong heb,heb een regelmatige cyclus, niets aan de hand dacht ik.
Je vrijd gewoon weer één of twee dagen voordat je je eisprong verwacht, ook omdat ik een half jaar geleden nog zwanger was, heb ik gehoord van de verloskundige dat er een bepaald hormoon nog in je lichaam zit wat de zwangerschap eerder zou herkennen.
Nou lees ik dat er vrouwen zijn die ook temperaturen en binnen twee maanden al zwanger zijn, en die ook boven de 35 jaar zijn.
Waarom lukt het bij mij dan niet, zou dit door verdriet van mijn moeder die kort geleden is overleden komen?
Wie heeft een tip of antwoord.

Liefs van Sharon.

Hoi Sharon,
als ik dit verhaal vorig jaar had gelezen dan zou ik gezegd hebben bullshit!!
maar ik denk nu dat het wel degelijk invloed heeft.
wij zijn vanaf augustus bezig geweest en het wilde maar niet lukken.
had op dat moment ook heel veel stress.
en dan vooral tijdens mijn eisprong had ik stressdagen.
net of het dan zo moet zijn he.
ben ik febr maart alles van me af gaan zetten en toen ik vorige maand een test deed was ik toch zwanger.
ik ben nu acht en een halve week zwanger en ben dolgelukkig.
ik had nooit gedacht dat stress zoveel invloed kon hebben maar nu wel.
heb ook al een kindje van zes en van haar was ik gelijk de eerste keer zwanger.
had toen ook geen stress dus ik denk dat het wel degelijk invloed heeft op zwanger worden.
probeer anders eens ovulatietesten.
dat geeft je eisprong aan en dan heb je gewoon meer inzicht dan met temperaturen.
ik hoop dat je je verdriet een beetje van je af kunt zetten en aan je eigen gezin gaat denken.
gr lisette

Hoi Lisette,

Ik weet het, dat ik moet proberen mijn verdriet van me af te zetten, maar het vreemde is, toen had ik meer stress dan nu, en toch raakte ik toen zwanger.
En nu het verlies van iemand waar je zo zoelsveel van houd, je eigen moeder, dat is niet makkelijk dat van je af te zetten, maar je hebt gelijk ik moet proberen het van me af te zetten.
Nu ben ik in tranenen en alweer teleurgesteld weer niet zwanger, een raadsel, al dat gezeik met temperaturen en in de nacht vrijen en 's morgens weer vroeg op om te gaan werken en m'n dochtertje naar school te bernegen, alle moeite keer op keer voor niets.
Het zal voor ons bij één kindje blijven vrees ik.

Hoi Sharon je moet de moed niet opgeven hoor.
Je weet dat je zwanger kunt worden dus daar ligt het niet aan.
Hoe oud ben je eigenlijk want kon uit je verhaaltje opmaken dat je niet meer de jongste bent.
Ik ben zelf 33 nu en bij mijn eerste was ik 25.
leeftijd speelt ook een grote rol in hoe snel je zwanger zult raken.
dus hou de moed erin.
ik dacht dat wij ook niet meer zwanger zouden raken en zie hier.
gr lisette

Hoi,

Ik weet niet of ik jullie mening kan delen, dat verdriet een zwangerschap tegenhoud.
Oke ik weet dat stress niet bevordelijk is en dat er altijd gezegt wordt, ga er niet te krampachtig mee om, daar kan ik me wel indenken.

Maar.... wij zijn in november onze dochter verloren, en het verdriet wat ik daarvan heb is met geen pen te beschrijven,ek mis haar elke seconde van de dag, en heb letterlijk het gevoel alsof ik een gat in mijn hart heb.

Vorige maand was ik weer zwanger, helaas na een weekje van het geluk te mogen proeven kreeg ik een miskraam....
Maar zal het dan zijn dat hier nooit een wonder in de wieg zal liggen omdat verdriet de zwangerschap tegenhoud???
ik wil en kan dat niet geloven.... dus tot op zekere hoogte deel ik jullie mening niet.

Liefs Randy

Terug
Bovenaan