zwanger worden

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal
wij zijn al 2 maanden bezig om zwanger te worden en hopen dat het ook snel lukt.
maar me vriend zegt dat ik er teveel mee bezig ben en dat het dan weleens lang kan duren voordat ik zwanger ben heeft me vriend gelijk of is dit onzin?
wie weet hier het antwoord op

Hoi,
Ik lees dat je ''al'' twee maanden bezig bent, maar dat is eigenlijk nog maar net he......
Net als iedereen hier ws, wil je het liefst meteen zwanger zijn als je er samen besluit voor te gaan..Heel logisch..het is ook geweldig!
Maar meestal werkt dat niet zo nee..
Je kunt er echt teveel mee bezig zijn, en dat werkt vaak juist tegen..
Tuurlijk heb je vrouwen die snel zwanger zijn, en ik gun het jou ook van harte, maar hou er rekening mee dat het zo een half jaar tot een jaar kan duren, en dat is ook heel normaal..
Ik ben zelf zwanger van ons derde kindje, en heb altijd het geluk gehad vlot zwanger te worden, Maar ken genoeg mensen bij wie dat anders is gegaan..
Dat zul je hier ook wel merken, en je kunt nu eenmaal niet meer doen, dan afwachten, en hopen dat het vlug voor jullie is weggelegd..
Heel veel succes,
Groet van R

Hallo,

Inderdaad zeggen ze dat je moeilijker zwanger wordt als je er mee bezig bent. Ik daarentegen ben 2x vlot zwanger geworden. En bij de eerste keer, hield ik hele schema's bij met mijn cyclus...speurde het internet af en vrijde zoals 't moest. Die keer was ik met 3 pogingen zwanger. Helaas een miskraam. De tweede keer was ik in 1 poging zwanger. Kon geen cyclus bij houden omdat ik die op dat moment nog niet had..Maar vrijde wel om zwanger te worden. Dus ik zou zeggen, doe dat waar je je goed bij voelt..Er zijn genoeg mensen die zwanger worden in maand dat ze net even druk waren met andere dingen of over een bepaalde 'grens' heen waren.
Maar houd in ieder geval wel rekening er mee, dat je er ook net zo goed een jaar over kan doen en dat is ook heel normaal...

Heel veel succes ermee!

Groetjes Kirsten

Hoi Christiene,

Als ik je verhaal lees moet ik wel een beetje lachen, in die zin van joh meid, er zijn vrouwen die al jaren besig zijn met zwanger te raken, je bent net twee maandjes bezig met zwanger raken.
ik wil je niet ontmoedigen uiteraard, maar het   kan aan zoveel dingen liggen, twee maanden is nog niets!
Temperatuur je ook dagelijks voor dat je opstaan, zelfde tijd ongeveer?
Wat is je leeftijd? Je kan op de website van Predictor ongeveer je eisprong berekenen, en waanneer je het meest vruchtbaar bent. Stress of depressie en er teveel mee bezig zijn kan ook de bevruchting tegen houden.
Ben je kort geleden nog aan de pil geweest, zo ja, moeten dan ook de stoffen die in de pil zaten nog uit je lichaam.
Zwanger raken os niet zomaar iets en gaat niet altijd vanzelf.Joh geniet van het leven en denk er niet aan ,dan vroeg of laat ben je zwanger als je gewoon heel relaxt probeert te leven en zo'n drie maal per week gemaanschap hebt zal het echt wel lukken. Ik ben geen arts maar ben er ook mee bezig vandaar.
Ik heb een dochter en duurde 15 maanden voordat ik zwanger was, vorig jaar was ik tot tweemaal toe zwanger dat ging sneller omdat ik relaxter was als voorheen, dus ik weet wat het kost om het zo te noemen om zwanger te raken.
Zet hem op, het komt vast goed.

Zwanger worden is en blijft een wonder. Alles moet precies op het juiste moment kloppen. Bij de een gaat dat makkelijk en bij de ander niet. Als het dan langer duurt krijg je al snel te horen dat je er niet teveel mee bezig moet zijn. En als je dan uiteindelijk zwanger bent zeggen ze : zie je wel, je was er teveel mee bezig. Wordt je soms erg moe van.
Bij ons heeft het ruim 2 jaar geduurd en wij waren er absoluut niet teveel mee bezig. Niemand wist dat wij bezig waren. Er werd niet op vaste tijden om de 2 dagen geklust e.d. Op een gegeven moment lagen we allebei verkouden en moe in bed. Zeg ik tegen m'n mannetje: "Ik voel mijn eisprong nu." Ondanks dat we zo beroerd waren toch maar gevreeën en wat denk je, ik had 2 weken later een positieve zwangerschapstest.
Dus misschien als wij er meer mee bezig zouden zijn geweest, was ik sneller zwanger geweest!
Het is altijd erg makkelijk gezegd dat je er teveel mee bezig bent!

Dus alle zwangeren in spé, veel succes en hopelijk zijn jullie snel zwanger.

groetjes,
mama van Tijs

hoi meid,

ik weet precies hoe ik me voelde na 2 maanden. Spanning! en na 4 en 6 en 8 etc ook. ben nu 27 maanden bezig maar nog niets.
misschien ben ik er wel teveel mee bezig , denk er nogsteeds bijna dagelijks aan. probeer te  vrijen op de juiste dagen. volgens de doc is er ook niets fout.
deze maand wil ik niet zwanger worden ivm mijn verjaardagsfeest, zul je zien dat het nu gebeurt.

als je wil kun je idd tempen, maar je temp gaat pas omhoog na je eisprong, dus dat is alleen om voor jezelf makkelijk te kunnen bepalen wanneer je volgende maand je eitje krijgt. als je een regelamtige cyclus hebt dan. (ik niet varieerd van 26 tot 52).

ovulatietesten kun je goedkoop bestellen op internet. helpt ook.

en slik je foliumzuur? dat helpt niet om zwanger te worden maar wel om je vruchtje te behouden. is ook niet zo duur.

en voor de rest... heeeeeel veel succes de aankomende maanden!

liefs esther

Terug
Bovenaan