Zwanger worden

<p>Goedemorgen,</p><p> </p><p>Wij zijn al een aantal maanden aan het proberen zwanger te worden. Nu ook begonnen met cleablue ovulatie testen (roze) ik hou keurig een app bij maar nu ook ovulatie testen. Ik ben vanaf dag 8 (cyclus gem. 25 dagen) na eerste dag menstruatie gestart met testen en vanaf die dag hebben we om de dag sex gehad. Woe, vrijdag, (zaterdagochtend positieve test) zondag en we proberen het vanavond. Zondag avond (laat) had ik kleine steekjes rechtsonder in mijn buik en die zijn nu verdwenen. Sinds gisterenavond zere borsten waar ik niet bekend mee ben, hoofdpijn en wat misselijk. Met deze verschijnselen ben ik ook rondom de menstruatie niet bekend. Zou dit met eisprong en bevruchting eventueel te maken kunnen hebben? Teleurstelling is al een aantal keren zo groot.</p><p>Ik hoor graag jullie ervaring.</p><p>Liefs Ils</p>
 
Het kan alle kanten op. Voor echte zwangerschapsmisselijkheid is het nog veel te vroeg, dat komt meestal pas vanaf een week of 6 zwangerschap. Andere symptomen kunnen passen bij een zwangerschap maar ook bij een aankomende menstruatie. Het kan ook per cyclus verschillen en misschien let je er ook meer op? Toen mijn spiraal eruit was, kreeg ik ook ineens last van misselijkheid voor mijn menstruatie, terwijl ik dat vroeger nooit had. Maar je gaat ook veel meer letten op allerlei klachten.
 
Ja, raar he hoe je alles observeert. Als ik zo de dames om me heen hoor die zwanger en misselijk zijn is dit het niet idd. Maar het schijnt dat sommige tijdens/na bevruchting toch licht misselijk kunnen zijn. Elke maand weer afwachten, spannend. Zeker omdat ik verder bij menstruatie geen klachten heb zoals lichte rugpijn, zere borsten enzov. Dus ik wacht weer ongeduldig af.
 
Ik geloof dat je zeker wel heel vroeg symptomen kunt hebben.

Bij mijn 1e kwam ik er na 8 weken pas achter omdat ik onregelmatig bleef na stoppen pil. Alleen beetje moe met 8 weken. Toen test hartstikke positief natuurlijk. Toen kwam met 14 weken de misselijkheid er pas in.

Bij mijn 2e denk ik dat 3 dagen na me ovulatie al kotsmisselijk was. Dus totaal anders als bij de 1e. Was er ook van overtuigd dat dit meisje zou zijn omdat me eerste een jongen is. Je lichaam is al van alles aan het doen en voorbereiden. En met de termijnecho was toen ook echt de bevruchting en innesteling dus kan heel goed. Is trouwens ook jongen


Nu de 3e onderweg en nu had ik na een week na ovulatie gevoelige borsten en steekjes in me buik dacht dat ik ongesteld zou worden.
Maar toen ook zwanger en nu inmiddels 30 weken. Dit wordt wel meisje dus misschien daarom gevoeligeborsten en steekjes buik. Geen idee verder.

Ga altijd zonder klachten mijn menstruaties in dus vondt wel raar dat nu wel klachten had.
 
Terug
Bovenaan