hoi, je hebt al veel reacties gekregen, maar ik wil mijn ervaring ook nog even vertellen. Ik heb ook astma en ik ben een paar maanden voordat wij met anticonceptie stopten naar de longarts geweest en toen is mijn medicatie aangepast, ik zou je zeker adviseren om hier tijdig mee te beginnen, dan kan je vast kijken hoe je lichaam erop reageert, ik moest bijv na een week of twee weer terugkomen om te kijken hoe t ging.
Je mag niet alles nemen, maar er zijn nog best veel alternatieven die ook kunnen!
Inmiddels ben ik 28 weken zwanger en t gaat zelfs zo goed dat ik mijn pufjes nog minder ben gaan nemen en ik ga gewoon thuis bevallen!
Daarnaast zal ik je adviseren om borstvoeding te geven, dat verkelint de kans op astma en allergieen voor je kind aanzienlijk! enige nadeel is dat je ook dan op de medicatie moet letten, maar je longarts kan alles voor je nagaan! enne ik zou ook niet te lang meer wachten hierom, ik zag ook tegen een zwangerschap op en wij hebben daarom ook n poosje gewacht. Dit ivm mijn astma en ik heb een vermoeidheidsziekte en wij hebben allemaal negatieve voorbeelden in onze omgeving gehad mbt zwangerschap en bij mij is t tot nu toe perfect gegaan, ik heb nergens last van en een zeer voorspoedige zwangerschap! Dus zo zie je maar weer!
succes gr fie (28 wk)