zwanger worden

hoi allemaal ik wil jullie een vraag stellen en vat het niet verkeert op a.u.b maar ik ben al bijna 11 maanden bezig om zwanger te worden en nou is mijn vraag moet ik me zorgen gaan maken?

ga weg man we hebben hier wel wat beters te doen hoor dan vragen beandwoorden van een vruchtbare vrouw hoor we zijn geen vk's rot op wij hebben onze eigen problemen!!!!

Hoi Nel,
Wilde hier toch even serieus op in gaan,zeker na wat anoniem hier roept..
In principe hoef je je geen zorgen te maken,het is algemeen bekend dat je pas na een jaar doorgestuurd wordt door je huisarts naar bijv. een gynaecoloog. Als jij een "normale"cyclus hebt en geen klachten wat betreft je menstruatie,zou ik nog een paar maandjes wachten, maar voel je je er niet prettig bij,maak dan gewoon een afspraak met je huisarts en heb het erover.
Er hoeft helemaal niets aan de hand te zijn,mischien is jouw menstruatiecyclus gewoon nog niet optimaal,bij sommigen is dat heel snel en bij anderen duurt dat sowieso een jaar.
Succes!

Hallo Nel,

Heel jammer van annoniem om zo te reageren. Ik snap niet dat er nog steeds mensen op dit forum zitten die er niets maar dan ook niets te zoeken hebben. Sorry voor de bovenstaande reactie. 11 maanden is al best heel lang. Maar kansen om spontaan zwanger te worden zijn er heus nog wel. Maar je zou naar je huisarts kunnen gaan en je door laten verwijzen naar een gynaecoloog. Zij kunnen dan aan de hand van een aantal vruchtbaarheidsonderzoeken bekijken of het gewoon nog niet gelukt is of dat er meer aan de hand is waar je om zwanger te kunnen raken aan behandeld dient te worden. Dit doen ze wel pas vanaf minimaal een jaar geprobeerd te hebben zonder resultaten. De huisarts zal je vragen om eerst een maand of drie te gaan temperaturen. Dus het is een idee om hier alvast mee te beginnen. Dit scheelt natuurlijk allicht!!!

Hoop dat je net zo ver hoeft te gaan als ik en een heleboel andere meiden. Ik ben nu bijna twee en half jaar verder en het zou spontaan moeten kunnen lukken ( na enige onderzoeken en een operatie te hebben gehad) maar....
er gebeurd niets. Doe nu acupunctuur omdat ik hier goede berichten over heb gehoord ivm kinderloosheid.

Doe wat je denkt dat je moet doen en probeer nuchter onder alles te blijven mocht je de molen in gaan. Heel belangrijk!

Groeten,

Cynthia

Nee hoor je hoeft je geen zorgen te maken. 50% van de vrouwen raakt zwanger in het eerste jaar en nog eens 30% (dus 80% totaal) in het 2e jaar.
Wij zijn na 14 maanden eens naar de dokter gegaan. Er bleek bij ons het één en ander mis. Nu zijn we blij dat we daar zekerheid over hebben en in jan/feb starten we met IUI. We zijn dan 2 jaar onderweg vanaf het stoppen met de pil.
Doe dus wat voor jou goed voelt.
gr.Inge
PS het forum zwanger worden kan je meer vertellen. Op dit forum zitten vrouwen die jaren bezig zijn met zwanger worden en de medische molen al hebben doorlopen. Vandaar de reactie hierboven waarschijnlijk. Op het zwanger worden forum zitten mensen in jouw situatie.

11 maanden is echt niet lang hoor,de beste remedie is,er niet zo mee bezig zijn en wat is nu 11 maanden en ten tweede heb je ook echt die 11 maanden in een stuk door geklust,en stress speelt ook een rol,hoor,wij hier zijn veel langer bezig als jij.

ten eerste bedankt voor sommige raecties van inge en cynthia maar die andere 2 jeetje kan je hier niets meer vragen ofzo ik wil jullie geen rotgevoel bezorgen ik wou alleen even wat vragen waar gaat dit toch heen met sommige mensen? ik weet wel een site om mensen af te bekken hoor www.ikbenzozieligikwilmensenafbekkenwantikbennietgoed.nl veel sucses in jullie leven je zal wel veel vrienden hebben!!!!!!!!!!!!!!!!

Terug
Bovenaan