Zwanger worden??

Hoi ik ben nieuw hier en ik heb een vraagje,wie van jullie kent Persona? Ik gebruik het nu al 5 maanden.Het is bedoeld om niet zwanger maar als je het andersom gebruikt kan het helpen.Ik ben het gaan gebruiken om het kijken wanneer mijn eisprong kwam.Na 2 maanden gebruiken bleek dat ik zwanger was (helaas heb ik na 8 weken een miskraam gehad,maar ik kan zwanger worden we zijn ook al 14 maanden bezig).Het is wel duur in aanschaf en je moet de eerste maand wel 16 keer je ochtend urine testen,de maanden daarna 8 keer.Het is tekoop bij de Etos en bij aankoop zitten er voor de eerste maand teststaafjes bij.Ik heb er veel baat bij,want ik wist nooit wanneer mijn eisprong was en tempraturen was voor mij geen succes.Ik hoop dat dit misschien ook voor andere mensen nuttig kan zijn.En als ik het goed voel dan ben ik nu weer zwanger(6 weken,heb nog geen test gedaan maar het voelt goed ben wel een beetje bang voor weer een miskraam maar ik blijf positief denken.)En de teststaafjes die ik nog heb liggen kan ik altijd nog bewaren,je weet maar nooit. Liefs Pascalle

Hai Pascalle,

De persona werkt op zich goed als je een regelmatige cyclus hebt die niet langer duurd dan 35 dagen. Bij mij was dit het probleem. Over het temperaturen.... De meest voorkomende fout bij het temperaturen is dat er gedacht wordt dat je bij temperatuurssteiging een eisprong hebt. Het is zo dat je die dan net gehad hebt. Nou kun je zo tot 4 dagen na de eisprong nog in verwachting raken, maar het is dus onzin om gelijk te vrijen als je temperatuur is gestegen. Het is wel handig om te kijken of er een patroon te herkennen is. Ook is het beter om; om de dag te vrijen omdat het zaad van de man dan een betere kwaliteit heeft.

Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat je snel in blijde verwachting bent!

Sterkte!

Het lijkt mij ook wel wat moet ik zeggen!

Hoe veel kost zo'n persona in aanschaf precies?
En wat ben je kwijt aan teststaafjes voor een maand?

Misschien dat ik het ook maar eens moet proberen.

Hopelijk is het bij jou gelukt! En ben je in blijde verwachting en gaat het deze zwangerschap wel goed!

Sterkte en Succes gewenst!

Cynthia

Hoi Cynthia,
de persona is wel duur in aanschaf, volgens mij was het iets van 89 euro en de teststaafjes zijn iets van 14 euro per maand. Dus het mooiste zou zijn als je het apparaatje van iemand zou kunnen lenen. Tja, wij vonden het de moeite waard, maar ja, ik kan niet in de portomonee van een ander kijken natuurlijk.

Marlies, mijn cyclus was ook nooit regelmatig, daarom werkten de gewone 'tellingen' niet. Of die 35 dagen er iets mee te maken hebben,dat weet ik niet, maar ook bij een onregelmatige cyclus kan het volgens mij gewoon gebruikt worden hoor.

Groetjes
en bedankt voor jullie reacties
Pascalle

Terug
Bovenaan