zwanger worden

Hoi allemaal,

Ik ben een tijdje afwezig geweest omdat ik duidelijk wat meer tijd nodig heb gehad na mijn miskraam.(12 februari 2004) Ik ben even 2 weken op vakantie geweest en heb eindelijk weer eens het gevoel dat ik op adem ben gekomen. Wat ik me nu afvraag zijn jullie nu ook meer bezig met zwanger worden dan voor je miskraam? Voor mijn eerste zwangerschap had ik echt zo iets van we zien wel, maar na de miskraam heb ik zeker 2 maanden lang aan niets anders kunnen denken van hoe wordt ik zo snel mogelijk weer zwanger?? Ik ben normaal iemand die vrij goed kan relativeren dus dit was echt niets voor mij... misschien herkennen jullie dit.

Helaas heb ik ook moeten lezen dat er weer veel lotgenoten bij zijn gekomen..
Wel fijn dat iedereen er zo voor elkaar is en meeleeft.
Ik wens jullie allemaal veel sterkte met het verwerken van jullie miskraam.

Groetjes,

Corina

Hoi Corina,wat fijn dat je je weer wat beter voelt zo na je vakantie,dat doet altijd even goed he,ik ben er nu in tegenstelling tot jou juist veel minder mee bezig,het is nu 3 weken geleden dat ik een miskraam had maar heb nu zoiets van ,ik zie het wel,misschien ook omdat ik nu niet weet waarneer ik ongesteld zal worden.Toendertijd was ik er echt dag en nacht mee bezig maar ik denk dat dat weer kwam omdat we al dik 2 jaar bezig waren en we soms even dachten dat het nooit zou lukken,in dat opzicht hebben we een winst gemaakt nu ookal is het fout afgelopen.
Laten we hopen dat we in ieder geval allemaal weer snel zwanger zijn!
Sterkte en liefs
Snoopy

Hoi Corina,
Ik herken het erg wat je schrijft. De eerste keer was ik er minder nadrukkelijk mee bezig. Na mijn eerste miskraam hield ik echt bij op welke dag we zaten en wanneer de vruchtbare dagen waren;het werd echt een gedwongen iets waar ik niet zoveel plezier aan beleefde, het had allemaal maar een doel;zwanger worden. Na een half jaar en de tweede miskraam merk ik dat ik nog steeds zit te tellen hoe het met mijn cyclus zit. Ik gebruik regelmatig zo'n testdingetje waar je wat speeksel in moet doen en dan kan je zien of je vruchtbaar bent;maar volgens het ding ben ik niet vruchtbaar of het werkt niet goed...
Ik denk dat ik enorm zal balen als ik straks ongesteld wordt (2e keer na mk)omdat je je hoop er toch erg op vestigt. Ook ik kon na de eerste keer alles nog goed relativeren maar dat ben ik nu een beetje kwijt, lastig he om er zoveel mee bezig te zijn?
Doe het kalm aan en probeer het gevoel van je vakantie nog wat vast te houden!
Succes!
groetjes,A.

Hoi Corina,
Ik herken mezelf helemaal in jouw stukje. Ik ben erg bezig met zwanger worden en de dagen tellen. Nu heb ik een ovulatietest gekocht omdat mijn cyclus maar bleef rommelen. Dan weet je dus al helemaal niet wanneer je vruchtbaar bent. Ik heb helaas alweer het gevoel dat het niet raak is, wat me erg verdrietig maakt. Ik ben nu bijna 5 maanden verder...
Sterkte, Sonja

Ja erg herkenbaar. Ben ook de dagen aan het bijhouden en hoop over twee weken niet ongi. te worden. Heb wel het idee dat ik mijn eisprong nu later heb dan voor mijn miskraam. Ik hou mijn temperatuur namelijk bij. Kan nu dus ook mijn evt. mentruatie later verwachten dan normaal, omdat je 14 dagen na je eisprong gaat menstrueren heb ik ooit eens gelezen.
Misschien niet goed om er zo mee bezig te zijn, maar toch....ik kan er niets aan doen. Hoop dat we met z,n allen snel weer zwanger mogen worden en met een goede afloop natuurlijk.
En Annoniem wat dat speeksel test dingetje betreft.... Ik ken iemand die hem gebruikte om juist niet zwanger te worden na al 4 kinderen gekregen te hebben. Nummer 5 is er dus wel degelijk bij gekomen. Wel erg welkom, maar niet geplant.Klopt die test niet of is het maar net hoe je hem gebruikt???

Groetjes Anna

Ik was eigenlijk verrassend snel zwanger na de hersteloperatie, binnen een half jaar en de gyn had ons gewaarschuwd dat het best eens twee jaar kan duren voor het raak was en dan was het risico van buitenbaarmoederlijk ook heel hoog.
Het zat op de juiste plek dat is een ding dat zeker is ,dus de doorgang is vrij.
Het ging mis, in de zevende week hield het op te leven en moest ik wachten op de miskraam.
de gyn adviseerde een maand geen kluspartij, althans onbeschermd.
dat advies sloegen we twee weken geleden in de wind, spontane aktie, voorjaar in de bol.
Nu werd ik vanochtend misselijk wakker en dan ga je toch denken....zal het...
als ik op 10 okt.bij de gyn ben voor mijn nacontrole zal ik toch niet...
hoe leg ik dat dan uit.
mijn eerste menstruatie moet ik nog krijgen.

succes ermee, Jeanette

Ik ben toch wel weer blij dat ik een stukje heb geplaatst. In eerste instantie twijfelde ik een beetje omdat ik hier al weer een tijdje niet ben geweest. Dan is het toch wel erg fijn om te lezen dat je dus niet gek bent maar dat je hoofd nog een beetje in de war is. Ik heb ook een ovulatietest gekoch en afgelopen donderdag gaf deze een blauwe lijn.. Heb gelijk vriendje het bed in gesleurd en dacht later wel.... Ok dit is de limit ik moet nu weer ff normaal gaan doen... (toch wel stiekum hopen dat zo een test helpt) maar er is iets bij me geknapt wat zegt... doe normaal en ga eens door met je normale leven...
Dus meiden bedankt... jullie zetten me weer met mijn voeten op de aarde.

Hai Corina,

Wat leuk om direct een berichtje van jou te zien. Ik ben hier zelf ook al een hele tijd niet geweest. Lekker dat je vakantie zo leuk was. Daar kan je echt van opknappen he.
Met mij gaat het inmiddels ook een stuk beter al kan ik er af en toe nog erg verdrietig van worden. Ben gisteren voor het eerst weer ongesteld geworden (na 5 en halve week), dus we kunnen weer...
Ik begrijp heel goed dat je er ontzettend mee bezig bent, ik hoop dat het je lukt om er toch wat ontspannen mee om te gaan.

Groetjes Jacqueline

Terug
Bovenaan