Zwanger worden! ?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben sinds een goede week gestopt met de pil. Ik ben ongeveer een 10 jaar aan de pil geweest en het zal dan nog wel even duren eer dat ik zwanger ben. Al hoop ik het niet :) het enige wat ik wel lastig vind is om precies te weten wanneer je het het beste kan doen!? Ik begrijp er nog niet zoveel van! Misschien leert dat met de tijd wel! Ben benieuwd.

Liefs

Hoi Helena24,

Ik ben ook sinds vorige week gestopt met de pil.
Denk zelf ook dat het nog wel even duurt voordat ik zwanger ben, en hoop net zoals jij het sneller raak is dan ik denk...

Als je op internet zoekt op ovulatie berekenen, kom je diverse sites tegen. Hier moet je dan de eerste dag van je laatste menstruatie invullen en hoe lang je cyclus is (al is dat voor ons nog moeilijk in te vullen denk ik, omdat we nog maar net gestopt zijn met de pil en dus nog niet weten of we een regelmatige cyclus hebben)

Een regelmatige cyclus is 28 dagen. Als ik dat invul in de calculator, zullen we rond 9 oktober aan de slag moeten ;-)

Heel veel succes!

Liefs

Hi mammieloe,

Leuk dat je reageert. Ik had inderdaad het ook al ingevuld. Mijn eerste dag van de laatste menstruatie was 19 september en heb dan ook maar gemiddeld 28 dagen aangehouden?? Merk jij al iets aan je lichaam? Omdat je ook net pas gestopt bent?. Ik helemaal niks! Had eigenlijk wel last verwacht hoofdpijn of buikpijn maar gelukkig nog niks. Hopelijk hebben wel snel leuk nieuws haha.

Succes en bedankt voor de uitleg!

Liefs

Als allereerst welkom!

'het' noemen we hier klussen!
Je kunt het best even aankijken hoe je cyclus verloopt. Is je cyclus regelmatig, kun je ervan uitgaan dat je ongeveer 14 dagen vóór je volgende ongi je eisprong hebt.
Als je niet regelmatig ongesteld bent, zijn er ovulatietesten om je eisprong te bepalen. Dit legt wel extra druk op het zwanger worden, dus ik zou hier nog niet mee beginnen, maar iedereen is anders!
Verder heb je ook nog de temperatuur methode. Hierbij moet je elke dag op hetzelfde tijdstip vóór je uit bed komt je temp meten. Dus vlak nadat je wakker betn gewordne en voor je op staat. Als je temp stijgt, heb je je eisprong gehad. Voor het klussen ben je dan te laat.

Er zijn dus verschillende manieren om achter de tijd van jeeisprong te komen, maar als je 3 keer per week klust (ongeveer om de dag), moet dat voldoende zijn om de juiste dagen niet te missen. Sperma kan tot 5 dagen overleven in een vrouwenlichaam!

Heel veel succes en probeer er niet teveel druk op te leggen, dit kan tegenwerken!

Liefs Daisy

Hè Daisy,

Dank je wel voor je tips en je uitleg. Ik merk idd aan mezelf dat als je eenmaal de stap hebt gezet om te stoppen met de pil. Al je pijlen op het zwanger worden staan! Eigenlijk slecht maar ja.... Ik was 19 september ongesteld en dat was de eerste dag. De calculator gaf aan dat dan vandaag (even gemiddeld gezien) mijn ovulatie moest zijn maar de test was negatief. Waarschijnlijk omdat ik ook niet weet wanneer is weer ongesteld zal gaan worden! Het is gewoon spannend en idd lekker om de twee à drie dagen wat bijklussen haha! Jullie ook succes

Liefs Heleen

Je hebt vandaag dan de ovulatietesten gebruikt? Die kun je beter vanaf dag 10 gebruiken. EN dan tot ze weer negatief worden. ZO weet je dat je je ei niet mist.

Succes!

Ok dus als ik het goed begrijpt ga ik pas testen 10 dagen na de laatste ongestelde dag?? En als hij dan positief is "klussen" ! Haha. Dank je wel meid! Top dat je me wilt helpen!! jij ook succes!

Liefs

Als je een cyclus hebt van ongeveer 28 dagen, test je vanaf cyclusdag 10, dus 10 dagen geteld vanaf je eerste ongidag. Het kan dan wel een paar dagen duren voor de test positief wordt. Ik heb zelf een korte Luteale fase (tussen ei en ongi) en krijg van de 24 dagen mijn soms pas op dag 15.
Als op dag 10 begint, mis je je ei niet.
Als je de testen vaker gebruikt, wet je wanneer je ei is en kun je wat later gaan testen.

Succes ermee!

Terug
Bovenaan