zwanger zijn en nog bv geven.

Sorry ik heb hier geen ervaring mee.. Borstvoeding geven was bij mij al een ramp, het wilde helemaal niet lukken! Maar het lijkt mij dat als je er genoeg van hebt, je er toch mee kan stoppen? Het vraagt best wat energie van je lichaam volgens mij, en die engergie kan je nu des te meer gebruiken voor de kleine die in je buik groeit.. Maar t is aan jou of en hoe je er mee wil stoppen, of dat je door gaat tot de kleine er is.

Ook bij mij was borstvoeding geven niet zo`n goed succes maar wil het wel opnieuw proberen straks.
Maar die 13 maanden is al een hele prestatie, kun je niet afbouwen naar eventueel 1 x per dag borstvoeding, dan spaar je wat meer krachten.
Succes ermee !

ze krijgt nu bv in de ochtend en 's avonds voor het slapen gaan. Ze drinkt verder niks, geen sap oid. ze snapt een beker/tuit niet...heb al overleg gehad met het cb buro (niet gezegd dat ik zwanger ben) omdat ik haar wel groot begin te vinden... ze mag alles eten en drinken ... Heb mijn andere kinderen ook lang zelf gevoed. tweeling 12 mnd gekolfd en nog 6 mnd extra voor 1 vd tweeling ivm allergie. Op het buro hebben ze kolven voorgesteld om haar zo aan een beker te laten wennen en daarna dus gewone melk in de beker, maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin om nu ineens weer te gaan kolven...ik ben al wel begonnen met een multivitamine te slikken die voor zwangeren en zogende geschikt is. geen idee hoelan mijn lijf dit vol gaat houden en hoe snel mijn meisje toch een beker gaat snappen

Ik heb ook een paar maanden doorgevoed aan onze tweede, toen onze derde eraan kwam. Ik geloof tot 3 of maanden zwangerschap of zo. (zij was 13 maanden toen ik met de borstvoeding stopte.) Lastig dat je dochter bekers niet snapt.... Als je echt wilt stoppen, kan je misschien tijdelijk wel extra yoghurt en fruit enzo geven, om te voorkomen dat ze uitdroogt, maar voor de rest haar een beetje dwingen om uit een beker te drinken, door gewoon geen of heel weinig borstvoeding nog te geven. Heb je al eens geprobeerd of ze wel met een rietje kan drinken? Dat wil nog wel eens makkelijker zijn. Misschien hebben ze ook tips bij borstvoeding.com? Daar schrijven heel veel mensen die meerdere kinderen tegelijk borstvoeding geven of zwanger doorvoeden. (maar ik weet niet of die dus zo goed zijn in "stoppen met borstvoeding" ;) Ze voeden daar soms wel erg lang door, naar mijn mening....)

ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik weet dat mijn buurvrouw ermee heeft lopen tobben. die van haar wilde ook niet van de borst af terwijl er een kleine op komst was en zij wilde stoppen. geen idee hoe ze het uiteindelijk heeft gedaan...misschien die borstvoedingsorganisatie bellen LLL. zij zijn wel heel behulpzaam.
ze hebben van die flessen tommee tippee, die schijnen erg op de borst te lijken. misschien wil ze dan afbouwen?
als je voor jezelf echt de knoop doorhakt dat je zelf wilt stoppen reageren ze daar weleens op. ik was er met 9 maanden klaar mee en prompt mijn dochter ook terwijl ze kort daarvoor nog 5 voedingen bij me dronk.
wel super leuk trouwens dat je nog steeds de borst geeft!
succes!!!

Terug
Bovenaan