Zwanger zijn maar geen positieve test?

<p>Ik heb een vraag,</p><p>Ik zit namelijk niet meer aan de anticonceptie. Wel gebruiken wij condooms omdat het niet de bedoeling is dat ik zwanger word.</p><p>Nu werd ik steeds keurig ongesteld en er was een mooi cyclus. Sinds 3 maand ben ik niet meer ongesteld geweest.</p><p>Ik heb 2 keer getest en dit was negatief. Toch twijfel ik hier over omdat ik toch wat groei, alleen maar honger heben erg vermoeid </p><p>Uiteraard kan ik mij dit verbeelden maar zou toch graag willen weten of je zwanger kan zijn terwijl een test negatief is.</p><p> </p><p>Liefs.</p><p> </p>

Wanneer heb je deze testen gedaan? 3 maanden lijkt mij erg lang om ineens niet ongesteld te worden. En je symptomen zeggen volgens mij ook wat...
Gewoon nog eens testen nu?

Het hoeft niet perse dat je zwanger bent, maar ik zou wel even langs de huisarts gaan, mocht je ongesteldheid nog langer uitblijven. Maar het kan ook gewoon ontpillen zijn. Elk lichaam reageert er anders op.

3 maanden is wel erg lang als je al een tijd van de anticonceptie af bent. Nog eens testen met ochtendurine, en anders even de huisarts bellen. Die kan dat evt een bloedtest doen.

Als je condooms gebruikt dan is de kans dat je zwanger bent echt heel klein. Er kunnen natuurlijk ook andere oorzaken zijn zou even bij de huisarts informeren!

Hoe lang geleden ben je met de pil gestopt? Het kan bij ontpillen horen. Er zijn ook andere redenen waardoor je hormonaal uit balans kan raken, stress bijvoorbeeld, overgang, of je schildklier. En je buik kan natuurlijk ook groeien van meer eten (bedoel ik niet kwetsend). Als je altijd condooms gebruikt en zwangerschapstesten negatief blijven is de kans dat je zwanger bent wel heel erg klein. Ik zou gewoon even langs de huisarts gaan. 

Wanneer ben je begonnen met testen? Na een tijdje zakt het hormoon waar de testen op reageren weer, dus dat kan het ook nog zijn. Dat is niet het geval als je in de eerste maand dat je menstruatie uitbleef al bent gaan testen.

Terug
Bovenaan