Zwanger zijn niet leuk

Een beetje ongebruikelijke titel voor dit forum misschien maar er wordt altijd gezegd: "geniet van je zwangerschap", daar ben ik helaas maar weinig aan toegekomen. Morgen ben ik uitgerekend en ik kan wel zeggen dat ik geen leuke zwangerschap heb (gehad). Ik ben dankbaar dat ik voor de tweede keer een kindje mag krijgen maar het gaat niet van harte.
Op het moment dat het HCG-hormoon zich in mijn lichaam nestelde begon de ellende. Tot aan de 20e week ben ik ziek geweest. Infuus en medicijnen zorgde ervoor dat ik niet uitdroogde maar deden niets aan het feit dat ik mezelf niet kon verzorgen, laat staan mijn zoontje. Na die 20 weken kon ik weer wat binnenhouden en kon ik gaan herstellen, wat moeizaam gaat als je er nog een hebt rondlopen.
Nu is het dan bijna zover en heb net nog even boven de pot mogen hangen. Ik ben het erg beu en moest even spuien omdat ik me dus nog steeds niet super voel.
Gelukkig weet ik inmiddels wat ik er voor terug krijg. Ik verlang er verschrikkelijk naar om straks dat kleine wurmpje op mijn buik gelegd te krijgen want dat is toch wel een van de mooiste ervaringen die ik heb meegemaakt. Maar zwanger zijn.... nee dat ga ik niet te vaak meer doen!
 
Ik sluit me helemaal aan bij jou... ellende ellende en nog eens ellende... je alleen maar brak en ziek voelen... het is niet leuk om zwanger te zijn... en ik ben pas bij de 27e week...dus moet er nog 13...maar gelukkig weten we waarvoor we het doen... heel veel sterkte toegewenst en ik leef letterlijk met je mee !!!
 
Tjonge... lijkt me inderdaad niet echt voor herhaling vatbaar, als je jouw verhaal zo hoort.Sommige mensen, zoals ik, hebben het geluk een hele relaxte zwangerschap te hebben, maar ik leef met je mee in gedachte. Ik weet dat niet iedereen het zo gemakkelijk heeft als ik.

Succes ermee en ik weet zeker dat het kindje weer alles goedmaakt!
 
ik kan je heel goed begrijpen!!!
Ook ik was de eerste zwangerschap kotsmisselijk, elke dag een paar keer overgeven 9 maanden lang, gelukkig hoefde ik niet aan het infuus maar het was superzwaar.

En nu mijn 2e zwangerschap PRECIES HETZELFDE!!!!!!! Ik ben net 13 weken zwanger en kijk nu al uit naar de bevalling ( de bevalling vond ik NIETS vergeleken bij die 9 maanden misselijk!!!)

Sorry... mag toch ook wel een keertje klagen?

Heel veel sterkte, ik ben jarloers op je dat je al zo ver bent..............
 
Bah, wat een ellende, en wat zonde! En dan dacht ik dat ik zielig was met mijn kwaaltje van niks... gelukkig zit het er bijna op en kun je straks zien waar je het allemaal voor gedaan hebt. Mij is verteld dat je het dan allemaal onmiddellijk weer vergeten bent. Ik ken iemand die bij haar eerste zwangerschap vanaf de vierde maand in een rolstoel heeft gezeten, met ontzettend veel pijn, en vanaf de zesde maand plat op haar rug in het ziekenhuis heeft gelegen. En toch heeft ze het nog een keer gedaan, dus kennelijk krijg je er wel zoiets geweldigs voor terug...
Maar als je echt zo ziek zou worden dat het levensbedreigend is voor jou en je kindje zijn er ook nog heel veel kindjes op zoek naar een adoptiemama.
 
hoi!
ik kan me heel goed voorstellen dat je niet kunt genieten. ik heb het dan nog niet zo heel erg, maar genieten is ook een ander woord ja.
ik moet ook geregeld overgeven en voel me natuurlijk niet zoals normaal...kan beter jah! maar ja, we gaan voor een gezond kindje.
ik wens je dan maar een hele fijne zwangerschap toe. liefs van sandy
 
Ik ben blij te lezen dat er meer zwangeren zijn die zich niet super voelen (sorry). In mijn omgeving zijn alleen maar blijde genietende zwangeren geweest en vond het soms bijna oneerlijk.
Ik kan me ook helemaal vinden in hetgeen Marloes schrijft, de bevalling zelf is niets. Als ik die alleen mocht doen dan zou ik wel baarmoeder willen worden, hi hi en die 9 maanden uitbesteden...
In ieder geval bedankt voor het medeleven, doet me goed.
Jullie nog veeeel sterkte in de zwangerschap en dat er maar mooie en gezonde baby's uit voort mogen komen!
 
En als je dan bevallen bent na een problematische zwangerschap is het nog niet meteen alsof je in de hemel zit hoor. Als je het zo moeilijk hebt gehad tijdens de zwangerschap moet je eigenlijk zoveel verwerken dan het hebben van een kind ook heel zwaar kan zijn. Mensen hebben het vaak over een 'roze wolk' maar ik heb gemerkt dat die lang niet bij iedereen langs komt zweven. Denk dus niet dat je na de bevalling ineens overal overheen bent want dan kom je helaas bedrogen uit...Ook aan die nieuwe huisgenoot moet je erg wennen heb ik gemerkt.

Heel veel sterkte nog
 
Terug
Bovenaan