zwanger ?? zo spannend

Hallo, ik ben marleen en ben 27 jaar.
Ben sins 7 maanden zeer gelukkig samen met mijn lieve vriend en wonen 3 maanden samen.
3maanden gelden ben ik gestopt met de pil en eergisteren heb ik een testje gedaan, positief maar een heeeeeel licht streepje. Kon het niet geloven!!! Vandaag weer een testje gedaan omdat ik het niet goed kan geloven en ook deze test gaf aan dat ik zwanger ben, en dit keer een erg duidelijke streep !!
We zijn erg blij maar ook erg voorzichtig ik begrijp dat er nog zoveel fout kan gaan. Wat zijn nu de stappen die ik moet gaan nemen?? Moet ik nu al naar een dokter??Ik slik al foliumzuur moet ik nog meer dingen gaan slikken?? ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen, ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven ! alvast bedankt en ik wens bij deze ook iedereen hele fijne dagen !!
 
dag marleen,

Allereerst van harte gefeli
ook ik ben voor de 1e keer zwanger. en ik kan me je reactie heel goed voorstellen. je zou de huisarts wel kunnen bellen, hij zou je dan precies vertellen wanneer je naar de verloskundige mag. succes ermee
 
Hallo Marleen,

Van harte gefeliciteerd. Het is inderdaad allemaal hartstikke spannend, maar probeer er maar van te genieten, voor je het weet is het weer voorbij. De tijd vliegt echt voorbij. Je hoeft niet naar de huisarts. Het beste kan je rond week 10 van je zwangerschap een verloskundige bij jou in de buurt bellen voor het maken van een afspraak. Verder natuurlijk foliumzuur slikken maar dat doe je al en natuurlijk geen dingen eten die schadelijk kunnen zijn voor het kindje (filet american, rauw rood vlees, niet te veel/vaak leverproducten, etc).

Succes er mee
 
Van harte gefeliciteerd je moet wel naar de dokter om te zeggen dat je zwanger bent en die zou dan zeggen dat je naar de verloskundige moet gaan om te kijken hoe ver je al bent ik wens je veel susses met de zwangerschap en kijk uit met scherp eten dat is schadelijk voor de baby rook of drink je stop dan dat is ook schadelijk groetjes
 
Van Harte,
Ik ben ook de 1ste keer zwanger en sprong in de lucht toen de test positief was. Je kunt de Verloskundige bellen in de jouw woonplaats en met de 10-12 weken heb je de eerste echo en eerste onderzoek. vooral de echo is zeer leuk. Veel plezier met de zwangerschap en geniet vooral.
 
Hoi Marleen,

ik ben ook voor het eerst zwanger en de eerste week wist ik ook niet waar ik het zoeken moest. Ik heb zelf de verloskundige gebeld en verteld dat ik een test had gedaan maar niet zeker wist hoe lang ik al zwanger was. Dan mag (soms) je namelijk al meteen een echo laten maken om de duur van de zwangerschap vast te stellen. Wij mochten direct naar het diagnostisch centrum en hebben dus met 5 1/2 week een echo gehad. Nu moeten we woensdag wederom want dan zijn de kinders 8 1/2 week en dan kunnen ze zien of de hartjes kloppen en of ze beiden goed gegroeid zijn. Mischien en tip dus om gewoon te bellen en je een beetje van de domme te houden. Ik vond t fijn om te zien dat er ook echt wat zat, zo'n streepje zegt genoeg maar t besef komt toch pas als je t echt ziet of voelt.

In elk geval gelfeliciteerd en succes!
Monique
 
Terug
Bovenaan