zwanger zonder cyclus?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

ik heb negen maanden geleden mijn tweede kindje gehad. Van haar werd ik zwanger meteen nadat ik van de pil afkwam, en rond de tijd dat achteraf bleek dat ik zwanger werd, voelde ik rare kloppingen of vlinderlichte schopjes in mijn onderbuik. Moeilijk te omschrijven hoe het precies voelde, bijna alsof je voor het eerst je kindje voelt schoppen. Nu heb ik dat gevoel nu weer. Alleen ben ik niet echt ongesteld geweest sinds de geboorte (ivm borstvoeding), alleen begin november twee keer wat bruinig slijm, heel weinig maar. Mijn buik voelt wel opgezet (maar kan toch ook teken van bijna ongi worden zijn?), ik ben 'savonds erg moe (maar heb ook twee kindertjes), vandaag wat huilerig ofzo (maar dat kan ook vlak voor je ongi moet worden?) Ik weet het gewoon niet, er is wel iets gaande in mijn lichaam maar of het nu mijn cyclus is die weer op gang komt of dat er misschien wel een wondertje is gebeurd... Omdat ik dus geen ongi heb gehad, wet ik ook niet wanneer ik evt. zou kunnen testen. En ze zijn vrij duur, dus om nou elke paar weken te testen lijkt me ook niks.

niemand weet dus hoe dat zit. Toch maar een test gehaald, ga met kerst testen.

Hoi Danielle,

Je kunt zeker zwanger zijn. Als je bv geeft ben je wel minder vruchtbaar, maar is er dus wel degelijk kans op een zwangerschap. Dat je niet ongi wordt wil dan niet zeggen dat je ook niet vruchtbaar bent.
Maar het kan zoals je zelf al zegt ook je cyclus zijn die weer op gang komt. Ik denk dat het enige wat je kunt doen is geduld hebben. Of je hebt dadelijk een positieve test, of je wordt ongi. Of je lijf houdt je voor de gek en gebeurt er niets.
In ieder geval sterkte met afwachten!

Groetjes,
mama van Tijs

Hoi mama van Tijs!

Ben blij dat er tenminste iemand heeft gereageerd op mijn berichtje. Ik ga morgenvroeg maar testen. Ik had een dag of twaalf geleden van dat draderige heldere slijm dat blijkbaar betekent dat je een eisprong hebt (wist dat pas achteraf), dus misschien is het wel een kerstwondertje! Ik hoop het stiekem wel een beetje.

groetjes Danielle

Nee... volgens de test niet (predictor). Maar voel me nog wel vreemd. Beetje misselijk vandaag en dat was ik nooit voor ik ongesteld moesty worden vroeger. Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook eerst negatief getest en vier weken later positief, en toen was ik zes weken zwanger. Dus de eerste keer gewoon twee weken te vroeg getest. Dus als er over twee weken nog geen ongi is, nog maar eens testen.

Fijne kerst!

Hoi Danielle,

Dan lijkt het erop dat het bij jou gewoon wat langer duurt voor je voldoende hcg hormoon hebt aangemaakt om positief te testen. Aangezien het bij je vorige zwangerschap ook zolang duurde voor je positief testte.
Heb je dan wel met ochtendurine getest? In principe moet dat tegenwoordig niet meer uitmaken. Maar in jou geval denk ik wel, aangezien in je ochtendurine  de concentratie aan hcg een stuk hoger is.

Sterkte met afwachten!

Terug
Bovenaan