Zwanger zonder hcg

A

Anoniem

Guest
<p>Hi! Is er toevallig ooit iemand geweest die een negatieve hcg bloedtest had? Ik heb steeds het gevoel zwanger te zijn (mede ook door de symptomen van PDS), maar 2 hcg bloedtesten gaven aan <0.2 dus niet zwanger. </p><p>Nu vraag ik me af of het kan zijn dat hcg soms niet wordt opgespoord in bloed op de een of andere manier, of kan dit niet?! (testen waren wel wat later in zwangerschap als ik zwanger zou zijn)</p><p> </p><p>Ik hoor het graag!</p>

Nee, helaas. Een bloedtest is leidend. Symptomen zeggen niets. Als je zwanger was, dan had je bloedtest dat moeten laten zien

Toch lees ik vaak van dames dat ze ongemerkt zwanger zijn en er pas na maanden (of uitzonderlijk pas bij de bevalling) achter komen zwanger te zijn door steeds negatief getest te hebben.. Hoe kan dat dan?! Dan moet het toch zo zijn dat sommigen gewoon een lager hcg hebben (dat niet te meten is)?

Hoe ver verwacht je te zijn? Heb wel vaker gehoord dat later in je zwangerschap her hcg weer veel minder wordt. Dat zal in ieder geval na 16 weken zijn. Tot 16 weken zit er in ieder geval veel hcg in je bloed. Hoe het precies zit weet ik niet. 

Zit het daarna niet meer in je bloed dan? lijkt me vreemd

Terug
Bovenaan