Zwanger zonder hcg?

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Hi! Is er toevallig ooit iemand geweest die een negatieve hcg bloedtest had en wel zwanger was? Ik heb steeds het gevoel zwanger te zijn (mede ook door de symptomen van PDS), maar 2 hcg bloedtesten gaven aan <0.2 dus niet zwanger. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Nu vraag ik me af of het kan zijn dat hcg soms niet wordt opgespoord in bloed op de een of andere manier, of kan dit niet?! (testen waren wel wat later in zwangerschap als ik zwanger zou zijn)</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Ik hoor het graag!</p>

Nee zonder hcg in je bloed kun je niet zwanger zijn. Het vruchtje maakt hcg aan, dat komt in je bloed terecht. Zonder hcg geen vruchtje en dus niet zwanger.
Hoe lang geleden ben je met de pil of anticonceptie gestopt? Het "afkicken" van anticonceptie kan soms ook zorgen voor verschijnselen alsof je zwanger bent.

Ik ben niet gestopt met de pil. Ik wil juist niet zwanger worden omdat ik nog te jong ben!
over het hcg; Toch lees ik vaak van dames dat ze ongemerkt zwanger zijn en er pas na maanden (of uitzonderlijk pas bij de bevalling) achter komen zwanger te zijn door steeds negatief getest te hebben.. Hoe kan dat dan?! Dan moet het toch zo zijn dat sommigen gewoon een lager hcg hebben (dat niet te meten is)? Of neemt het op een gegeven moment zo af dat het niet in je bloed te zien is

Als je de pil gebruikt en er is tweemaal negatief op hcg getest dan denk ik dat je er toch echt wel vanuit kunt gaan dat je niet zwanger bent. Blijft je menstruatie ook uit in je stopweek? Waarom denk je dat je misschien toch wel zwanger bent?

Als je denkt dat je zwanger bent of je wilt het 100% zeker weten is de enige oplossing een echo laten maken denk ik.

Heb ik ook laten doen, maar ben bang dat misschien een baby ook ver naar achter kan liggen waardoor je het niet zou zien oid?. Ik heb een echo van m’n buik laten maken in verband met Prikkelbaar darmsyndroom

Sinds enkele maanden heb ik vaak last van m’n buik, opgezette buik (vooral 's avonds), borrelende darmen, moe, slecht slapen, veranderde ontlasting soms rugpijn etc. 
Maar zoals ik zei, er is PDS vastgesteld, wat ook deze klachten kan veroorzaken dus vandaar dat ik er maar aan blijf denken.. Ben gewoon benieuwd of je tóch zwanger kunt zijn ondanks negatieve testen en echo (gewoon gemaakt door radioloog dus geen gynaecoloog)..

Terug
Bovenaan