zwanger zonder kwaaltjes?

hallo

ik ben sinds eind januari gestopt met de pil. ik heb nog steeds een onregelmatige cyclus (39-36-40 dagen). mijn langste cyclus was dus 40 dagen.

ik zit nu echter al op dag 47 en afgezien van af en toe wat krampjes die steeds weer wegtrekken is hier nog geen menstruatie te bekennen.

ik voel me echter ook niet zwanger.
nu ben ik nog nooit eerder zwanger geweest, maar heb het idee dat je daar wel iets van moet merken.
maar ik voel me dus net als normaal.

nu is mijn vraag dus; kan het zijn dat ik zwanger ben zonder ook maar enig kwaaltje?

ik heb trouwens de 20e een test gedaan, deze was negatief. maar dit was dan ook wel twee dagen voor mijn NOD. (maar vond het zo'n mooie dag ivm met vaderdag :) )

liefs adriana

(ps: ik doe as zaterdag een test, dus dan weet ik meer, maar vroeg het me af)
 
Hoi Adriana,

Spannend zeg! Je kan trouwens best zwanger zijn zonder kwaaltjes hoor. Veel vrouwen merken er de eerste weken (en soms zelfs eerste maanden) niets van. Tijdens mijn eerste zwangerschap merkte ik er ook helemaal niets van en kon ik (na de test) niet geloven dat ik zwanger was en ben ik bevestiging gaan zoeken bij mijn huisarts. Ik had ook het idee dat ik wel iets moest voelen, maar alles was net als anders. Pas na een wat langere periode begon ik hele kleine dingetjes te merken (zoals verandering van smaak e.d.). Het zegt dus allemaal niets en je test kan best positief zijn de volgende keer. Misschien heb je 'm de eerste keer iets te snel gedaan. Goed van je trouwens dat je tot zaterdag kunt wachten. Ik ben zelf 3 dagen overtijd nu en wil ook nog een paar dagen wachten, maar vind dat wel moeilijk. Ik duim voor je!!

Groetjes,
Jacqueline
 
Hoi Adriana,

Onregelmatig is je cyclus niet, hoor! Hij is pas onregelmatig als je de ene maand een cylcus hebt van bv. 3 weken, de maand daarna van 6 weken enz. Dus pas als er echt een heel groot verschil tussen zit.
Verder hebben veel vrouwen die zwanger zijn geen kwaaltjes en is de positieve zwangerschapstest het enige wat erop wijst.
Je kan trouwens pas een zwangerschapstest vanaf de dag na je NOD, maar ze raden eigenlijk aan om nog een paar dagen langer te wachten, omdat het HCG in je bloed vaak nog niet hoog genoeg is om positief te testen.
 
oh, ik dacht dat mijn cyclus wel onregelmatig is omdat er best een aantal dagen tussen zit. ik dacht dat het hooguit 1 dag uit kon maken.

maar dat is in ieder geval goed nieuws :)

ik vind het ook wel moeilijk hoor om tot zaterdag te wachten, maar ik heb deze dag voor mezelf gesteld zodat ik in ieder geval niet te vroeg test.

(die andere test, daar wist ik eigenlijk al van dat hij negatief zou zijn, maar vond het wel een mooie dag om te testen. en stel dat hij toch positief was geweest, dan had ik op vaderdag tegen mijn man kunnen vertellen dat hij vader wordt :) . dus vandaar)

en zaterdag is ook mijn verjaardag, dus dat maakt het extra speciaal als hij positief zou zijn :)

liefs
 
ik duim ook met je mee!!
ik ben ff tussendoor dus heel erg onregelmatig ongesteld heb 5 jan mijn laatste pil geslikt en heb sins dien 4 menstruaties gehad...
waarvan 42,49,28 en wacht nu al 52 dagen ik heb afgelopen zaterdag een test gedaan bleek ook negatief!!
moet zeggen dat ik nu niet eens meer een test durf te doen ik wacht wel af en ga een afspraak maken bij de gyn. ik heb gehoord dat er een soort van medicatie is om je menstruatie regelmatiger te laten komen waardoor je eisprong ook opgewekt wordt alleen heb ik me dus ook laten vertellen dat je dat pas krijgt als je al een jaar of langer bezig ben om zwanger te worden!! groetjuhs van Debbert (Den haag)
p.s. ik blijf duimen voor iedereen die bezig is om zwanger te worden!!!
 
Erg he dat wachten!! Ik ben nu 16 dagen over tijd en heb net zo'n cycles als jouw(ben in feb gestopt). Ik heb 5 testen gedaan en allemaal negatief!! Dus wacht nu maar af dan. Merk verder ook helemaal niets aparts. Veel succes!!

Debora
 
hoi hoi,je moet pas testen als je overtijd bent anders kan het wezen dat de test negatief uitslaat in verband met dat er dan nog niet genoeg hcg in je lichaam zit
 
Terug
Bovenaan