Zwanger zonder symptomen?

<p>Hoi! Ik ben nu 6 weken zwanger van mijn eerste kindje. Ik heb pas over 2 weken de eerste echo maar ik merk dat ik nu niet meer goed kan functioneren door de stress. Ik denk steeds dat er iets mis is omdat ik niet kan geloven dat dit mij gekund wordt..</p><p>Ik ben jaren aan de pil geweest vanwege hele heftige buikkrampen en dacht endometriose te hebben (nooit onderzocht) hierdoor heb ik me altijd zorgen gemaakt over mijn kinderwens. Ik was dus verrast toen ik meteen zwanger was! Pas 6 maanden gestopt met de pil en de eerste poging al gelukt! <br /><br /></p><p>Ik had in week 4 positief getest nadat ik lichte krampjes had uiteindelijk heb ik helemaal nergens last meer van en zijn die lichte krampjes ook weg.. nu maak ik me enorm zorgen dat misschien het hartje wel niet klopt.. ik heb geen bloed verloren maar hoor vaak verhalen dat wanneer het hartje niet klopt je hier niet altijd iets van merkt tot bij de echo.. <br /><br />zijn er meer dames die eerste krampjes hadden en daarna niets meer? Ik voel me dus ook niet zwanger nu. <br /> <br />een andere vraag die ik heb? ik ben nu 6 weken zwanger maar mijn eisprong was 4 weken geleden. Ik weet dat de eerste 12 weken cruciaal zijn. Maar is dat dan tot 12 weken zwangerschap of tot het vruchtje 12 weken is? Dan zou het betekenen dat je pas met 14 weken zwangerschap pas save bent? Dit is dus iets wat ik niet helemaal begrijp omdat je die 2 weken dat je nog niet zwanger bent er gratis bij krijgt.</p>

Gefeliciteerd!!

Als je 12 weken zwanger bent, zit je safe. Kindje is dan 10 weken.

Ze geven je automatisch 2 weken erbij omdat het niet helemaal te zeggen is wanneer je eisprong geweest is. Bij de 1 is dit vroeger dan op de 14e dag, bij de ander later.

Ik had ook heel weinig symptomen!
Geniet er maar van want met een week of 9 werd ik kots misselijk haha

Allereerst gefeliciteerd!

Als ik bij alle zwangerschappen niet had getest, had ik ook niet geweten zwanger te zijn. Ik had alleen wel exact de innestelingsbloeding, verder geen enkel symptoom. Bij de 1e in week 6 tot 8 wat misselijk geweest, daarna helemaal niet meer. Dus je hoeft echt niets te voelen, wellicht komt het wel helemaal niet. Ik zou er blij mee zijn ;)

En idd gaat het om de 1e 12 weken zoals de verloskundigen de termijn hanteren, dus een 10 weken oud kindje. Echter kan het op elk moment in de zwangerschap natuurlijk nog mis gaan, echter de eerste 12 weken zijn het meest cruciaal. 

Dankjewel voor jullie reacties!

Ik vind het allemaal nog heel spannend vooral omdat ik nog geen echo heb gehad en dus nog niet weet of het nog goed zit? Ik heb soms het idee dat als ik me te veel inspan tijdens poetsen bijvoorbeeld dat er een bepaalde druk op mijn buik komt. Misschien zit het wel tussen mijn oren of het is gewoon iets wat bij mij hoort maar nooit opgevallen haha

Hoi!

toen ik zwanger was had ik in t begin ook krampen alsof ik ongesteld moest worden. Het was toen in 1x weg en ik heb momenteel meest sterke en gezonde meisje ook.
vertrouw op je lichaam.. het is al geweldig dat je zwanger ben geworden ! Koester het en aai af en toe even over je buik. 
Als het niet gezond is stoot je lichaam t af. Maar dat is inderdaad alleen !!! Wanneer het niet levens vatbaar is. Dat zou je ook niet willen voor je kindje toch?
Ga wat leuks doen met je vriendinnen! Genieten meid want het is niet iedereen gegund 

Terug
Bovenaan