zwanger??

hallo allemaal
leuk zeg dit forum en wat fijn dat je zoveel herkenning ziet. Je denkt toch gauw dat je de enigste bent die niet zwanger lijkt te worden, als je al die zwangeren in je omgeving ziet.

Ik probeer al samen met mijn man vanaf dec 2002 om zwanger te raken en dat is nog steeds niet gelukt helaas
We hebben 16 april onze 1e afspraak bij de gynaecoloog. Wel spannend. (weet iemand wat er bij de 1e afspraak gaat gebeuren misschien??)
Ik moest overigens afgelopen vrijdag ongesteld worden. uitgaande van mijn cyclus van 35 dagen. (soms is hij langer 37 en heel soms korter 33)
ik heb nou wel een heel klein beetje een misselijk gevoel en heb wat gelige afscheiding (sorry niet echt smakelijk)
beetje hetzelfe als wanneer ik ongi moet worden. Verder geen klachten.
Ik durf niet zo goed een test te doen omdat ik al zovaak ben teleurgesteld daardoor. wil nog ff paar dagen wachten.
groetjes sandra
 
Hoi Sandra

Ja inderdaad erg vervelend maar zo heb je gelukkig wel het gevoel dat je niet de enige bent en dat je elkaar kan steunen.

Zoals je misschien gelezen hebt zijn mijn man ik anderhalve week geleden voor de eerste keer naar de gynceloog geweest.
Je krijgt dan heel veel informatie.
En ze maken een echo en 2 uitstrijkjes.

Succes!

Groetjes Saskia
 
Hoi Sandra,

Wij hebben veel overeenkomsten: mijn man en ik zijn al bezig vanaf nov. 2002. Ook ik heb een cyclus van ongeveer 35 dagen.
Ik ben zelf op 19 maart voor de eerste keer bij de gynaecoloog geweest. Wij zijn samen geweest. Hij heeft van beide gegevens genoteerd en vragen gesteld over vruchtbaarheid in de familie. Of mijn moeder al in de overgang is en of de broers en zusters van mijn man vruchtbaarheidsproblemen hebben etc.
Daarna heeft hij een uitstrijkje gemaakt en een inwendige echo. Dit omdat ik in mijn cyclus op het moment van een eisprong zat. Hij wilde kijken of er nog een eitje zat of dat de eisprong al was geweest. In mijn gevanl zat er een prachtig ei. Wij moesten die avond vrijen en de volgende dag terug komen voor een samenlevingsonderzoek.
Bij ons was dit dus al gelijk na de eerste afspraak, maar dat is dus afhankelijk van je cyclus. Verder heeft de gynaecoloog ons verteld welke onderzoeken er allemaal op het programma staan. Er wordt een keertje bloed geprikt om je hormoonhuishouding te controleren en nog een keertje om te zien of je in het verleden geen ziektes hebt gehad. Verder zal je man een keertje wat sperma moeten inleveren. Dit gaan ze dan onderzoeken op de hoeveelheid levende spermacellen. Na deze onderzoeken moeten we terugkomen. De uitslag zal dan met ons doorgenomen worden. Mocht hieruit blijken dat alles goed is, dan worden de eileiders onderzocht. Maar zover ben ik nog niet.
Ik was voor de eerste afspraak heel zenuwachtig, maar kwam er toch met een goed gevoel vandaan. Eindelijk gebeurt er iets.
Ik wens je veel succes en laat nog eens wat van je horen. Misschien kunnen we ervaringen uitwisselen?

Groetjes,
Bianca
 
Hoi Sandra,

Jeetje zolang zijn jullie al bezig!! Wij zijn sinds oktober 2003 bezig en we lopen nu al bij de gyn, maar dat komt omdat er bij mij al een afwijking bekent is aan mijn baarmoeder (endometriose).
Mijn eerste afspraak bij de gyn spraken we over mijn endometriose in hoeverre ik er last van hebt, nou dat viel wel mee, en of ik een eisprong hebt. Dat werd getest in mijn bloed en het was gelukkig goed!Mijn man werd daarna getest en zijn zaad is niet in orde. Nou kan het een momentopname zijn dat hij ziek in geweest of stress etc en moeten we over 2 mnd weer zaad inleveren (het duurt 2 mnd voordat een zaadcel rijp is) dus nu nog ff wachten en steeds blijven klussen!!

Ik moet a.s. zondag ongi worden, maar ik ben nu zooo misselijk, ik heb geen last van gelige afscheiding maar wel dikke witte afscheiding en mijn schaamlippen zijn ook zo gevoelig en geirriteerd...
wie weet...

Ik durf ook geen test te doen, heb ook al zoveel teleurstellingen gehad!
Iedere keer wanneer ik een test deed dan de volgende dag werd ik ongi, ik wacht deze keer gewoon af totdat ik zeker 1 week overtijd ben, mijn cyclus is ook zo onregelmatig dus kan ik beter wachten totdat ik een week verder ben.

Maar als je het wilt doen dan doe je het toch gewoon!!!

succes...
groetjes,
MoMo
 
Hoi Sandra,

Wat vevelend voor je zeg, dat het zolang duurt. Ik kan me voorstellen dat je het een beetje eng vind om een test te doen. als je het prettig vind zou ik nog een paar dagen wachten wat erg moeilijk is... Het zou natuurlijk mooi zijn als je de afspraak bij de gyn kan afzeggen met de medeling dat je zwanger bent maar goed, nog even wachten.

Veel succes, Sas
 
hoi sandra, ik ben vandaag naar de gyn geweest, inwendige echo gehad, baarmoedermond bekeken, allerlei vragen gesteld, en bloedgeprikt. Ook ik was superzenuwachtig. Maar ondanks de vervelende onzoekjes waarbij ik me niet echt prettig voelde, viel het me mee. De gyn vertelde ook dat alles er tot dusver goed uitzag......!
succes laat je weten hoe je het vond, liefs molly
 
bedankt voor jullie medeleven en voor de tips die jullie me hebben gegeven
nou weet ik een beetje wat ik de eerste keer kan verwachten bij de gynaecoloog
ik wacht sowieso met testen tot zaterdag
dan is het wel een mooie tijd als ik nog niet ongi ben geworden
ik hou jullie op de hoogte
groetjes liefs sandra
 
hoi sandra,
ik ben afgelopen maandag naar de gyn geweest. Ik ben afgelopen september gestopt met de pil en tot nu toe is mijn menstr. uitgebeleven. Nu blijkt na maandag (eerst uitstrijkje, inwendige echo en bloedprikken) dat ik PCOS heb. Mijn eierstokken maken meerdere kleine follikels aan deze vochtblaasjes, cysten, zorgen ervoor dat er geen normale eisprong op gang komt. Balen dus. Over 4 weken krijg ik meer uitslagen. Het 1e wat ik nu moet doen is afvallen want misschien omdat ik overgewicht heb komt het daardoor. Nou ja, heel praktisch aan de gang dus. Wel goed voor me maar ook een tegevaller.
 
Terug
Bovenaan