zwanger

Ik wil graag anoniem blijven maar wil ook erg graag zwanger worden. Ik ben 22 en heb al een dochter van tweeenhalf. We zijn nu ongeveer een half jaar bezig en ben een paar dagen gelden weer ongesteld geworden. Ik voel me dan erg verdrietig en teleurgesteld. Soms wordt ik ook jaloers op mensen die zwanger zijn omdat ik dit ook zo graag zou willen. Herkent iemand dit ook of is dit nu egoistisch?
Anoniempje H.
 
Hoi Anoniem,

Tja, egoistisch is dit niet echt, ongeduldig misschien! Je moet het eens langs deze kant bekijken: je hebt al een dochtertje dus je weet dat het je gaat lukken! Hier zijn er mensen zat die al 1 jaar bezig zijn voor een eerste kindje en die zitten in de onzekerheid of een baby wel voor hun weg gelegd is! Mijn raad: klus rustig verder en het zal je lukken! Die jaloesrheid herken ik ook! Ik wist een paar daagjes dat ik zwanger was maar kreeg een MK en dan was het net alsof iedereen rond mij zwanger werd/! Het was ze natuurlijk van harte gegund maar ergen knaagde het bij mij ook hoor! Waarom zij wel en ik niet maar we kijken weer positief naar de toekomst en hop naar volgende maand! Het is jullie 1 maal gelukt dus een 2de zal (hopelijk) niet te lang op zich laten wachten! Succes!
 
Hoi, Ik herken het wel ik heb een dochter van 8 jaar maar zou zo graag nog een tweede kindje willen en die wens is net zo groot al een eerste kindje althans zo ervaar ik dat.
Het gezinnetje is nog niet compleet.
Ik was van mijn dochter de eerste maand meteen zwanger en nu duurt het al een jaar met dan nog een miskraam tussendoor.
Maar 1 ding moeten we inderdaad niet vergeten we zijn al heel rijk met 1 gezond kind.
En we gaan er gewoon voor.

veel liefs
Brenda
 
Ik vind dit niet egoistisch en ken de gevoelens! Zeker als je er zo mee bezig bent lijkt het bij de wereld wel te lukken en bij jou niet! Maar inderdaad, net als wat er al gezegd is, je hebt al een dochtertje dus je weet dat het kan! Laat die zekerheid je leiden en maak je niet teveel zorgen dan komt het vanzelf goed!
 
Ik vind je absoluut niet egoistisch. Ikzelf ben n.l. een moeder van een jongetje van bijna twee en inmiddels ben ik alweer 13 maanden geleden gestopt met de pil. Ondanks dat ik dolgelukkig ben met mijn kleine ventje, wil ik echt heel graag een tweede kindje. Ik kijk soms met jarloerse ogen naar vrouwen die alweer zwanger zijn van hun tweede. Het gevoel zit gewoon heel diep van binnen. Heel veel mensen zeggen dat ik niet moet zeuren omdat ik al een kindje heb, maar toch..... mijn verlangen naar een tweede lijkt soms wel erger dan toen naar mijn eerste. Ik vind het zelf ook heel vreemd, maar ik heb dat gevoel nou eenmaal. Dus je begrijpt wel dat ik je gevoel deel, maar blijf volhouden, het komt wel!
veel liefs monique
 
Ik wil je bedanken voor je leuke reactie. Ik heb hier toch wel steun aan. Inderdaad, het gezinnetje is nog niet compleet en bij mijn dochter was ik onverwacht zwanger! En nu je er echt voor kiest wil het niet. Ik vind het vooral moeilijk omdat mijn schoonzuster ook zwanger is en bijna uitgeteld nu. Elke keer als ik haar dikke buik zie wil ik dat ook zo graag. Maar we blijven doorgaan en jij ook ontzettend veel succes!!
Liefs Anoniempje H.
 
Terug
Bovenaan