Zwanger

Hallo allemaal,

Ten eerste, ik vind het echt een super forum, met leuke mensen, jullie proberen elkaar echt te helpen.

Ik had zelf ook een paar vraagjes??

Ik heb bijna 5 jaar de pil geslikt, en ben nu eigenlijk nog maar een paar weekjes gestopt, maar kan het nu wel zijn dat ik al zwanger ben.

Ik moet natuurlijk over een aantal dagen ongesteld worden maar begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden.
Wat nou als ik het niet wordt!!
En moet ik dan ook meteen naar de huisarts, (als mijn test posi was) foliumzuur halen?? Of ben ik al te laat??

Ik heb trouwens al de volgende verschijnselen opgemerkt:
Twee weekjes kramp in mijn onderbuik, dit heb ik dan meestal s'avonds, en soms ook s'morgens.

En echt gevoelige tepels, en dan echt dat je zowat door de grond gaat van de pijn, mocht je tegen aan komen.

Je hoort altijd dat je moe bent tijdens de zwangerschap, is dat ook al in het hele begin, of is dat zo en zo ook al niet bij iedereen??

Nou weer even genoeg.

Alvast bedankt dan maar

Groetjes Kaleigh

Hallo kaleigh,
Spannend allemaal.
Je kunt beter al beginnen met foliumzuur op het moment dat je probeert zwanger te worden. Aangeraden wordt uiterlijk 4 weken voor de bevruchting foliumzuur te slikken. Je kunt dit overigens gewoon bij de drogist (Etos, Kruitvat enzo) halen.
Succes de komende weken en hopelijk ben je zwanger!!!

groetjes Irre
(7 weekjes en 5 dagen zwanger van de eerste)

Hoi Kayleigh,

Het kan natuurlijk altijd dat je gelijk zwanger bent.
Je zegt dat je over een paar daagjes ongi moet worden en ik begreep uit je verhaal dat het de eerste maand is dat je gestopt bent met de pil.
Houd er rekening mee dat het een aantal maanden tot een half jaar kan duren voordat je cyclus weer op orde is na het stoppen van de pil.
Het kan dus ook zo zijn dat je dus niet over een paar daagjes ongi wordt.
De reden kan dan dus zijn omdat je cyclus nog niet op orde is, of dat je zwanger bent.
Verder is het erg belangrijk dat als je zwanger wilt worden, je 4 weken van tevoren begint met foliumzuur slikken, zodat het gehalte foliumzuur in je lichaam op peil is zodra de bevruchting plaats vindt.
Hopelijk weet je zo even genoeg.

Succes ermee!

Terug
Bovenaan