zwanger?

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,
Drie maanden geleden heb ik een mirena laten plaatsen, bij de controle gisteren zag de gynecoloog op de (inwendige)echo een vocht iets zitten. Ik moest een zwangerschaptest doen maar die was negatief. De gynecoloog ging echter voor de test heel serieus in op het dat ik zwanger zou kunnen zijn. Kan het zijn dat de test te vroeg is afgenomen. Ik heb geen idee waar ik in mijn cyclus zit want sinds het plaatsen van de mirena heb ik geen bloedverlies meer gehad. Kan ik nu het beste over een tijdje nog een keer testen of is dat overbodig. Een kindje zou meer dan welkom zijn.....

pffff ik geloof niet dat ik dit wil lezen, ik kan je geen raad geven maar ik ga als ik ongesteld wordt, ook een mirena laten plaatsen, ik hoop met meer succes, maar tja wel lief dat het evt kindje zo gewenst is. Ik zou op dit moment echt helemaal niet zitten te wachten op nog een kindje vandaar.....

gr sandra

Hoi,
Ik heb dec 2003 ook een mirena laten plaatsen.
In juni 2004 bleek ik zwanger, deze zwangerschap werd verwijderd omdat ze buitenbaarmoederlijk bleek.
Het zou dus kunnen dat je effectief zwanger blijkt maar als je een spiraal hebt is de kans er ook dat dit ook buitenbaarmoederlijk is (ik hoop voor jou van niet!) en er is ook kans dat het een gewone zwangerschap is, maar dan moet je toch ook die spiraal zien verwijderd te krijgen is me verteld. In ieder geval: spreek dit zeker goed door met je gyn en laat alles toch goed controlleren met echo's enzo want het is toch erg belangrijk hee

De kans is in ieder geval erg klein dat je toch zwanger bent met een mirena (ik wil toekomstige gebruikers helemaal niet ontmoedigen -- ik heb een aantal vriendinnen die er ook eentje hebben en waarbij alles heel erg goed gaat)

Bij mij is de spiraal samen met de zwangerschap operatief verwijderd. Maar na dit gebeuren ben ik een heel sterk moedergevoel beginnen ontwikkelen. Het lijkt wel alsof mijn lijf één keer van dat hormoon heet geproeft en het schreeuwt om meer, nu mijn vriend hier ook meer en meer klaar voor blijkt te zijn gaan we ervoor en hopen we dat het niet te lang op zich laat wachten.

Groeten,
Lea

Bedankt voor jullie reacties!
Gisteren heb ik wat bloedverlies gehad (beetje onsmakelijk maar een en al bruin en prop) Blijkbaar ben ik toch niet zwanger. Aan de ene kant maar goed omdat ik het spiraaltje heb laten plaatsen omdat ik vanwege een zware operatie op dit moment eigenlijk lichamelijk een zwangerschap niet aan kan, maar emotioneel ben ik erg teleurgesteld....
groetjes laura

Terug
Bovenaan