<p>Hallo (aanstaande) mama’s,</p><p>Het voelt als een open deur, maar ik ga de vraag toch stellen en ik val maar direct met diezelfde deur in huis ;-)</p><p>Ik was niet bewust bezig met zwanger worden. Wel ben ik al een halfjaar geleden gestopt met de pil en vanaf de eerste maand al normaal ongesteld, iedere maand met een cyclus van +- 36 dagen (gok ik, heb het nooit echt bijgehouden). Nu heb 5 weken geleden gemeenschap gehad, onveilig en vermoedelijk in mijn vruchtbare periode (en ook nog op de meest vruchtbare dag). De dag daarna moest ik overgeven en de dag daarna had ik roze afscheiding. Tot de dag van vandaag ben ik misselijk (niet meer overgegeven) vooral na het slapen en soms na het eten, heb ik een zere onderrug, met vlagen hoofdpijn, licht in mijn hoofd, Heb ik soms plopjes in mijn onderbuik/baarmoeder, slaap ik veel en kan ik me tot weinig zetten, zijn mijn tepels donkerder en heb ik nog geen voor mijn doen normale menstruatie gehad (en zonder stolsels). Wel bruine afscheiding en een helderrode (lichte) bloeding van twee/drie dagen. Ik was toen 1,5 week over tijd. Ik dacht dat ik ongesteld was geworden, niet zwanger was en dus dronk ik weer een paar wijntjes. De urinetesten bleven ook negatief (tot begin deze week) en de bloedtest die ik drie weken na de eventuele bevruchting had was ook negatief. Ik wacht nu tot mijn volgende menstruatie om zeker te weten dat ik niet zwanger ben en dat had ik al geaccepteerd (het was niet gepland maar zeker welkom als het wel zo is), maar de symptomen blijven aanhouden waardoor het nu lastig is om het helemaal los te laten. Herkent iemand zich hierin en kwam er toen wel of geen zwangerschap uit? Er staat begin augustus een echo gepland om het uit te sluiten, maar de huisarts denkt eerder aan schijnzwangerschap. Alleen zou je dat verwachten als de wens heel groot is (of je juist heel erg hoopt dat het niet zo is). Verder ben ik gezond, want de huisarts heeft gelijk mijn bloed op alles onderzocht, een heel APK’tje. </p><p>Wie o wie?
</p>