Zwanger?

<p>Goeiemorgen,</p><p>Mijn eerste cyclus waarbij ik gestopt ben met de pil is net achter de rug. Indien ik uitga van een cyclus van 28 dagen zou ik reeds 6 dagen overtijd zijn. We hebben 2 x seks gehad rond mijn mogelijke ovulatie (geen ovulatie test gedaan). Ik voel me vermoeider (ondanks verlof) en heb reeds 5 dagen last van pijnlijke tepels. Voor de rest niet onmiddellijk symptomen die ik heb opgemerkt. Het lijkt me dus onwaarschijnlijk dat ik al zwanger zou zijn?! </p><p>Hierover heb ik twee vragen: </p><p>1. Zou ik reeds zwanger kunnen zijn? Met slechts die symptomen en ZO snel? </p><p>2. Hoelang duurde het bij jullie tot jullie de eerste maal menstrueerden? Klopt het effectief dat dit de eerste maal wat langer kan duren? Toen ik de pil nam had ik nooit gevoelige borsten/tepels als mijn menstruatie eraan kwam.</p><p>Bedankt! </p>

Het kan, maar kan net zo goed ontpillen zijn. Ik werd de 1e x stoppen met de pil pas na een half jaar ongesteld.. het enige dat je zekerheid geeft is een test. Symptomen zeggen echt niks. Maar wie weet heb je geluk en ben je wel meteen zwanger.

Kan goed bij het ontpillen horen hoor. Je cyclus kan enorm in de war zijn en de klachten hoeven niet op een zwangerschap te wijzen (kan natuurlijk wel). Je kunt elke week eens testen om te kijken of je misschien toch zwanger bent, maar het is dus waarschijnlijker dat je aan het ontpillen bent

Ik ben gestopt gestopt met de pil na gebruik van 15 jaar. Nooit tussendoor gestopt of ‘rust’ gehad van de pil. Ik ben niet eens ongesteld geworden, was gelijk zwanger. Nu 21 weekjes zwanger van een prinsesje! Ook totaal geen symptomen de eerste 8 week, daarna 1 keer misselijk geweest. Alles is mogelijk! Hoe is het nu met je?

Zou goed kunnen, hoor. Ik zou zeker een test doen! De eerste keer dat ik stopte met de pil heeft het maanden geduurd voor ik weer ongesteld werd. Dus dat had ik nu ook verwacht, maar was ook binnen een maand zwanger. Helaas geeindigd in een miskraam, maar het kan dus heel goed! Verloskundige zei ook dat dit wel vaak gebeurt, na stoppen met anticonceptie meteen zwanger. Heb je al getest?

Hoi allen,
Bedankt voor jullie reacties. 
Ik ga er ook vanuit dat mijn lichaam gewoon aan het ontpillen is en wil dus even wachten met effectief een test te doen. Ik heb wel al een test in huis gehaald voor mocht ik echt niet meer kunnen wachten... :) 
Indien mijn menstruatie uitblijft én de symptomen blijven, ga ik ergens volgende week testen. Wil er ook niet te veel op hopen want dan is de teleurstelling te groot. Kans lijkt me nog altijd heel klein dat ik al zo snel zwanger zou zijn. 

Terug
Bovenaan