zwanger

<p>ik en me ex zijn uit elkaar.</p><p>ik wil graag me bevalling alleen doen.</p><p>bevallen zonder iets  te laten weten is ook een beetje lullig maar het is ook wat ik fijn vint want ik moet bevallen en niet hij haha of moet ik dat ook nog aangeven dat ik hem niet erbij wil.</p><p>want daar sta eerlijk gezegd niet op te wachten.</p><p>want vinden jullie let me know?</p><p>en andere vraag moet ik via de rechter onze rechten gaan bepalen over de opvoeding. en wanneer is dat nodig na hoeveel maanden of weken na de bevalling.</p><p> </p><p> </p>
 
Die bevalling is wat mij betreft volledig jouw keuze. Jij moet je tijdens de bevalling zo prettig en comfortabel mogelijk voelen. Dat is in het belang van jullie kindje. Daar heeft je ex, vind ik, respect voor te hebben. Zeker als hij daarna wel gewoon langs kan komen.

Je andere vraag is ingewikkelder. Hebben jullie dingen laten vastleggen samen zoals bijvoorbeeld een samenlevingscontract? Dan liggen de zaken alweer anders dan wanneer je niks hebt vastgelegd. Ik ben bijvoorbeeld getrouwd dus is mijn man automatisch gezaghebbend maar dit is niet in elke situatie zo. Ik zou dit zo snel mogelijk uitzoeken/navragen want ik denk: Hoe eerder duidelijkheid over de toekomst, hoe beter en rustiger het is voor de baby.

sterkte!
 
Terug
Bovenaan