Zwanger?

Beste mensen,

Ik heb vrijdag pas een afspraak staan bij de huisarts, maar ik ben erg zenuwachtig. Vandaar dat ik dit hier maar plaats voor jullie meningen.

Ik merk dat mijn menstruatie al 2 maanden korter is dan normaal -> eerste dag bloed ik, 2e dag alleen in de ochtend een beetje maar voor de rest niks, 3e dag bruin bloed klein beetje, 4e dag een druppel bruin bloed en dat was het. Dit is al 2 keer gebeurd.
- normaal: heb ik 2 dagen veel bloedverlies, 3e dag wat minder, 4e en 5e dag beetje bruin bloedverlies

Is het mogelijk dat je menstruatie zomaar kan veranderen?

Ik heb ook al een tijdje last van rommelende darmen. Heb ook het idee dat mijn buik groter aan het worden is. Normaal heb ik echt een platte buik, maar dat is nu niet meer zo. En het gebied rond mijn navel voelt best hard aan.

Ik heb al een paar keer negatief getest, laatste keer was 2 weken geleden. De laatste keer dat ik sexueel actief was, was begin juni, 5 dagen voor mijn menstruatie die ik toen heel normaal ervaarde.

Kan het zijn dat ik toch nog zwanger ben? Mocht ik zwanger zijn, zou dat nu ong 15/16 weken zijn. Kan je dan nog wel negatief testen?

Dank alvast voor uw antwoord.

Groetjes
 
Je menstruatie kan altijd anders verlopen dan gewend. Opzich vind ik er niks vreemds aan

Heb je in juni onbeschermde seks gehad? Sowieso is de kans 5 dagen voor je menstruatie enorm klein om zwanger van te worden (zeg nagenoeg 0..) en als je ook condoom/pil/spiraal gebruikt dan zelfs nog minder.
Je klachten link ik ook niet aan een zwangerschap. Je test ook nog eens negatief. En hard rondom je navel past al helemaal niet bij een eventueel termijn van 15 weken. Dan is je baarmoeder amper boven ie schaambot uit. Ik vermoed iets met je darmen.
 
Dank je wel voor je reactie!

Ja, helaas was het onbeschermd. Ik weet ook niet waarom ik zoveel stress heb, maar doordat mijn laatste twee menstruaties zo kort waren, ben ik op het internet gaan zoeken. Dit heeft dus voor meer stress gezorgd. Bij elke krampje die ik voel, krijg ik stress. Ik denk persoonlijk ook niet dat ik zwanger ben, heb geen enkel kwaaltje (gehad), behalve dus dat mijn buik groter lijkt. Maar het kan ook zijn dat ik overdrijf, omdat ik me er erg mee bezig houd.
Ik zou nu wel echt positief moeten testen toch?
 
Ja met 16 weken zou je in principe positief moeten testen. Hoewel ik ook op dit forum wel een bericht heb gelezen van iemand die de complete zwangerschap niet positief testte. Maar dat lijkt me wel een grote uitzondering.
Van obstipatie kan je ook wat dikker worden lokaal. En vast nog wel van meer dingen.
Probeer kalm te blijven en vooral geen enge dingen te googlen.
 
Terug
Bovenaan