Zwanger??

Ik heb donderdag getest en toen was het heel ligt en dun streepje vandaag weer getest en was iets dikker maar vaag. Daarna met geen ochtendurine een vroege test gedaan en nog niet super donker.

Nod had gister moeten zijn

Wat denken jullie mag ik zeggen dat ik zwanger ben of lijkt het dat miskraam word?

Wat denken jullie mag ik zeggen dat ik zwanger ben of lijkt het dat miskraam word?
Een steep is een streep, maar het tweede deel van je vraag valt echt niet uit te sluiten.
Dus ligt eraan hoe close je bent met de persoon die je het wilt vertellen.

Beste Coraliene, ik begrijp dat het spannend is en dat je wat twijfelt over wat de testresultaten. Een licht streepje op een zwangerschapstest kan inderdaad betekenen dat je zwanger bent, omdat elke streep, hoe licht ook, wijst op de aanwezigheid van het zwangerschapshormoon hCG. Het feit dat de streep iets dikker is geworden bij een volgende test kan een positief teken zijn.

Wat betreft je zorgen over een mogelijke miskraam: het is helaas niet mogelijk om op basis van de testresultaten zekerheid te krijgen. Het is belangrijk om jezelf niet te veel stress te geven en, als je twijfels hebt, contact op te nemen met je huisarts of verloskundige. Zij kunnen je verder begeleiden. Voor nu is het enige wat je kunt doen, afwachten.

Weet dat je niet alleen bent in deze onzekerheid, en het is helemaal oké om je gevoelens en zorgen over te delen. Mocht je meer willen lezen over alles betreft het vroege stadium van zwangerschap en testen, kan je hier verder lezen:

dit artikel is medisch beoordeeld door IVF arts Elke Struiwig

dit artikel is medisch beoordeeld door verloskundige Karlijn Draaisma

dit artikel is medisch beoordeeld door verloskundige Doete Reitsma en
door verloskundige Karlijn Draaisma

-Succes!
Jetske

Beste Coraliene, ik begrijp dat het spannend is en dat je twijfelt over wat de testresultaten zijn. Een licht streepje op een zwangerschapstest kan inderdaad voorkomen dat je zwanger bent, omdat elke streep, hoe licht ook, wijst op de aanwezigheid van het zwangerschapshormoon hCG. Het feit dat de streep iets sterker wordt bij een volgende test kan een positief teken zijn.

Wat betreft je zorgen over een mogelijk miskraam: het is helaas niet mogelijk om op de basis van de testresultaten zekerheid te krijgen. Het is belangrijk om jezelf niet te veel stress te geven en als je twijfels hebt, neem dan contact op met je huisarts of verloskundige. Zij kunnen je verder begeleiden. Voor nu is het enige wat je kunt doen, verwachten.

Weet dat je niet alleen bent in deze zekerheid, en het is helemaal oké om je gevoelens en zorgen over te delen. Mocht je meer willen lezen over alles wat betreft het vroege stadium van zwangerschap en testen, kan je hier verder lezen:

dit artikel is medisch beoordeeld door IVF arts Elke Struiwig

dit artikel is medisch beoordeeld door verloskundige Karlijn Draaisma

dit artikel is medisch beoordeeld door verloskundige Doete Reitsma en
door verloskundige Karlijn Draaisma

-Gelukt!
Jetske
Bedankt jetske!

Ik had afgelopen vrijdag een super duidelijke streep dus hij loopt op!

Over 3 weken de eerste echo dus tot die tijd is het spannend of het goed gaat!

Terug
Bovenaan