zwanger

hallo allemaal ik ben nu volgens de ha 6 weken zwanger,
maar mijn buik word per dag dikker,
ben ik dan wel 6 weken of kan ik ook meerdere weken zijn????

voor een termijn echo kan ik dan terecht bij een vk? kost dat geld?
is er iemand die mij hier natwoord op kan geven ?
groetjes?
 
Iedereen groeit op een verschillende manier, de termijnecho krijg je als het goed is via de vk, tussen de 12 en 14 weken, dit kost niks. De volgende eventuele pretecho zou je zelf moeten betalen.

dat neemt niet wel dat het geen tweeling kan zijn, wel leuk ook, toch???

Maar ik zou gewoon informeren bij je vk, zijn kan je precies alles vertellen, kan je misschien vast een afspraak maken voor de echo.

Veel succes,

groetjes Angela
 
Hoi, nou het kan wel hoor. Bij de een groeit het vlugger als bij de ander. Het zijn vaak dan nog je darmen die door het groeien van baarmoeder etc omhoog geduwd worden, want (zo is mij verteld) door de baby kan het nog niet komen, die is nog zo klein. Ik had op het moment dat ik overtijd was al een redelijk buikje en dat is alleen maar erger geworden. Ben nu 12 1/2 week en iedereen vraagt of ik het geslacht al weet, dus kun je nagaan. Bij zes weken had ik ook een buik van meer als 3 maanden. Maar het is er echt maar een, heb al een echo gehad. groetjes ~Anne
 
Toen ik 6 weken zwanger was had ik ook al een buikje. Toen ik nog niet wist dat ik zwanger was dacht iedereen dat ik nu toch wel een flinke bierbuik aan het ontwikkelen was, terwijl ik maar maatje 34 had. Ik heb toen via de huisarts een termijnecho aangevraagd. Een week later zat ik al in het ziekenhuis en bleek dat ik toch echt maar 7 weken zwanger was van 1 kind. Het kan dus echt.
 
Ik word gek van iedereen die denkt dat een dikke buik een tweeling betekent. Je bent nog zo vroeg in de zwangerschap dat je kind nog achter je schaambot zit en mensen die in verwachting zijn van een tweeling worden helemaal niet eerder of sneller dik. Vaak worden ze niet eens dikker. De kans is ZZZZZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO klein dat je een tweeling hebt, vergeet het maar.
Je moet sowieso een afspraak maken met een verloskundig. Moet je nu echt al voor gaan bellen. Je bent daarvoor verzekerd dus het wordt vergoed. Je hoeft dus niets te betalen voor de termijnecho. Dit is een recht van de zwangere en hoeft dus niet door jezelf betaald te worden. Als je een pretecho wil, rond 20-25 weken meestal, moet je die wel zelf betalen. Dit varieert van 50 tot 75 euro afhankelijk van welk bureau je kiest.
Ook moet je je in gaan schrijven voor kraamhulp. Ze hebben graag dat je dat doet voor 3 maanden. daar is wel een kleine eigen bijdrage voor, maar dat is per verzekering en verzekeringsmaatschappij verschillend. Ik zou dat even navragen bij je verzekering. ZIj vertellen je dan ook hoe je de aanmelding kunt gaan regelen.
 
Doe nou gewoon eens rustig en ga naar de VK voor je begint te roepen om hulp en raad hier. Niemand kan ik jouw lijf kijken toch? Je bent zwanger en samen met de VK ga je uitrekenen wanneer je voor het laatst gemenstrueerd hebt en daar komt dan de waarschijnlijke geboortedatum uit van je kindje. Dat je dikker wordt is logisch en ook dat gaat bij de een weer sneller dan bij de ander. Kan best zijn dat er bij jou de laatste twee maanden nauwelijks meer verandering te zien is (had ik ook).

Kalm aan doen dat is erg belangrijk in dit stadium. Of je kindje nou in december of in januari komt, maakt niks uit toch?
 
hoi, nou ik ben nu 7 weken maar pas mijn eigen broeken niet meer echt al een bol hard buikje dus het kan en ik heb de huisarts erover ebeld die heeft een verwijsbrief voor me gemaakt nu mag ik 9 juli (nog 1 1/2 week) voor een echo ik ben dan 8 en een halve week misschien kun je je huisarts hier ook over bellen en gewoon zeggen dat je niet weet hoelang je bent!!
succes liefs sandra enne bij een tweeling kan je buik echt wel sneller opzetten dan bij 1 weet ik uit ervaring!! succes
 
Terug
Bovenaan