zwanger???

Ik slik altijd de pil en ongeveer 2 weken geleden was ik ongeteld. Ik moest op zaterdag weer mijn pil hebben maar ben deze vergeten en heb op maandag gevreeen. Ben niet meer aan de pil begonnen deze week, had er teveel gemist. Moet nu de eerstvolgende menstruatie afwachten. Hoe groot zou de kans zijn?? Volgens de bijsluiter is het vergeten van de pil in de 1e en 2e week het meest risico vol. Maar dan vind er toch geen ovulatie plaats, die vind er toch helemaal niet plaats als je de pil slikt??
 
Jawel! Als je inderdaad de pil slikt dan houd je je lichaam als het ware voor de gek. Dus er vindt dan geen ovulatie plaats, maar als je de pil in de eerste week vergeet kan er toch meteen een eisprong ontstaan! Het kan, is niet zeker, maar wordt niet voor niets vaak voor gewaarschuwd. Dus hoe groot de kans is in percentages? Is mij niet bekend. Je zou de huisarts om adviwes kunnen vragen..
 
Ja ik denk dat ik maar gewoon wacht of ik ongesteld word, mocht ik dat wel worden dan doe ik voor de zekerheid toch een test denk ik. Iemand zei me dat als je al zoveel jaren de pil slikt de kans kleiner is dat je zo snel zwanger kan worden maar volgens mij is dit onzin toch
 
Ja, is onzin. Ik bedoel maar; hoevaak wordt de morning after pil wel niet uitgeschreven. Vaak!
Als je ongesteld wordt in je stopweek dan is de kans erg klein dat je toch zwanger bent hoor! Alleen als je menstruatie heel weinig is dan zou ik wel een testje doen. succes verder
 
Dank je wel!
Ik heb alleen geen idee of ik ondertussen wel een beetje regelmaat zou hebben. Slik al jaren de pil en ben weleens een paar maanden gestopt maar kan me eigenlijk niet meer herinneren of ik er gelijk regelmaat in had.
 
volgens mij is de eerste week alleen erg risicovol. Als je bijv in de laatste week een pil zou vergeten dan mag je kiezen; of je stopt en je wordt eerder ongesteld of je slikt nog snel de pil zodat je door kunt gaanmet het afmaken van de strip.
De tweede week is een beetje twijfel.
Ik ben zelf doktersass geweest maar ik weet het niet meer zeker. Kijk maar eens in de bijsluiter!
Nou doei!
 
Terug
Bovenaan