zwanger?

Hallo allemaal,

Ik ben hartstikke nieuw hier en hoor hier eigenlijk nog niet, want ik ben nog niet zwanger. Toch zet ik hier ff mijn vraag, omdat die gaat over zwanger zijn. Ik ben op mijn 27ste (28-7) verjaardag gestopt met de pil (halverwege de strip) en keurig naar 4 dagen ongi, zoals altijd met de pil. Nou hoor en lees ik dat je zou kunnen voelen dat je zwanger bent. Mijn vraag is wanneer je dat dan voelt en hoe dat voelt. Zal vast niet voor iedereen hetzelfde zijn, maar misschien hebben jullie ervaringen over hoe je dat aan jezelf merkt. Ben natuurlijk pas net gestopt en reken voorlopig helemaal nergens op, maar wil graag zoveel mogelijk info, zodat we een beetje voorbereid zijn op wat ons te wachten staat. Lijkt me hartstikke leuk om zwanger te zijn, maar ook doodeng!!! Lees graag wat ervaringen van jullie. Alvast bedankt en veel zwangerschapsplezier.....
 
Het is idd bij iedereen weer anders, de ene is misselijk de andere heeft nergens last van. Je kan er helaas geen handboek over schrijven. Zelf tempte ik altijd en toen mijn temp aan het einde van de maand naar beneden ging dacht ik van de ongie komt eraan, maar net 1 dag voor mijn NOD dag toen ging mijn temperatuur omhoog en had ik last van gevoelige borsten, wat ik normaal nooit heb, dus dat waren voor mij de tekenen om een zw.test te halen en te testen, en idd zwanger, ik mag helemaal niet klagen, want ik heb totaal nergens last van gehad, ik begin nu pas een beetje last te krijgen van mijn buik en ik ben al 30 weken. Je kan zowiezo veel op internet vinden over kwaaltjes, een tip, www.baby.pagina.nl, daar kan je bepaalde sites aanklikken en ik heb daar in het begin heel veel aan gehad..

Onthoud 1 ding, dat heeft mij op de been gehouden, het komt wanneer het het juiste moment is, zelf zijn we een half jaar bezig geweest, maar in dat half jaar heb ik me wel kunnen voorbereiden op bepaalde dingen en ontzettend veel gelezen..en soms is het wel fijn als je ergens moeite voor moet doen ipv dat het zo in je schoot geworpen wordt ;o)

Suc6 ermee en hoop dat het toch snel raak zal zijn bij je...

Groetjes
Susanne
 
Regelmatig hoor ik verhalen van vrouwen die al voordat hun menstruatie uitbleef op een of andere manier voelden dat ze zwanger waren. Meestal door typische zwangerschapskwaaltjes als misselijkheid, gespannen borsten etc.
Maar de verschillen zijn groot, en hoewel ik me best voor kan stellen dat je al voor je NOD wat voelt, denk ik dat het onvoldoende is om een conclusie op te kunnen trekken. Pas als je menstruatie uitblijft en je een positieve test hebt weet je dat je zwanger bent, en voor die tijd kun je jezelf volgens mij alleen maar frustreren door steeds op signalen van je lichaam te letten.

Ik ben nogal lang bezig geweest met zwanger worden, en heb verschillende keren kort voor mijn NOD zwangerschapskwaaltjes gehad: als je maar graag genoeg zwanger wilt worden wordt je als je pech hebt gewoon door je lichaam genept! Laat je dus niet gek maken!
De cyclus waarin ik uiteindelijk wel zwanger werd, had ik kort voor mijn NOD menstruatie-achtige buikpijn, en was er dus van overtuigd dat het weer niet gelukt was, totdat mijn menstruatie uitbleef en de test hartstikke positief bleef!

Ik wens je veel succes met zwanger worden,

N.
38 wkn

 
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er niets van gemerkt heb dat ik zwanger was (voordat ik ongi moest worden bedoel ik dan).
Wij zijn iets meer als een jaar bezig geweest en met name de eerste maanden dacht ik steeds dat ik zwanger was. Ik voelde veel meer ik mijn lijf, en dan met name mijn buik, gebeuren en kende dat niet.Achteraf denk ik dat dat kwam omdat ik met de pil gestopt was. Je lichaam gaat dan toch weer zelf werken en de bijbehorende steekjes, krampjes enz kende ik niet meer na ruim tien jaar pilgebruik.
Na een paar maanden kreeg ik ongeveer een week voordat ik ongesteld moest worden wat opgezette en gevoelige borsten. Toen dacht ik ook dat ik zwanger was maar ik werd ongi en mijn borsten werden weer normaal. Dat was voortaan elke cyclus zo. Toen ik eenmaal zwanger was had ik dus ook steekjes, krampjes en gevoelige borsten, maar niet anders dan ander. Pas toen mijn temperatuur hoog bleef en mijn ongi twee dagen uit bleef ging ik geloven dat het echt raak was! Ik moest wel meteen veel meer plassen, maar dat zag ik zelf niet als teken, want wat is nu meer?!
Wat ik je kan aanraden is jezelf niet te gek maken met alles wat je voelt (dat zal vast anders zijn dan met de pil en bovendien let je er nu ook meer op dus zal je meer opvallen) en gewoon maar af te wachten (en flink te klussen natuurlijk, haha).

Succes en groetjes, Irene (nu trouwens 12 weken zwanger).
 
het is idd heel verschillend wat je kan voelen.
ik voelde helemaal niks ongewoons eigenlijk. ik had gewoon een ongi gevoel en moest veel plassen.
ik was toen 2 dagen overtijd, ik deed een test en die was neg. toen na 5 dagen deed ik nog een test en die was positief.
pas na 9 wk zwangerschap werd ik heel misselijk, en beetje gevoelige borsten.
ik ben het met N. hierboven eens dat je niks hebt aan dingen voelen enzo. het enige wat helpt is een positieve zw.test!
ook omdat je stopt met de pil gaat je lichaam zowiezo weer veranderen en krijg je weer heel andere hormonen.
ik werd na het stoppen met de pil pas na 3mnd ongi.
wij hebben die tijd met condoom gevreeen...toen ik ongi werd zijn we gaan klussen. toen ben ik nog 2x ongi geweest en was het al raak. vrij snel vindt ik zelf.
nou ik hoop dat je wat aan de info hebt. maar je moet eigenlijk gewoon geduld hebben en afwachten. de natuur doet zijn werk als het er klaar voor is.
ik wens je veel succes!
gr. sandy
 
hallo,
mijn menstruatie bleef uit en daarnaast was ik heel snel moe ik kon de hele dag wel slapen dat waren voor mij de eerste tekenen,maar dat is bij iedereen weer anders.
 
Hoi,

Ik sluit me aan bij de rest dat het echt voor iedereen verschillend is. Ik wist het wel nog voordat ik ongesteld moest worden. De reden hievoor was dat mijn borsten heel gespannen (pijnlijk) bleven na de eisprong. De gevoeligheid nam alleen maar toe. En verder had ik geen menstruatiekrampen vooraf, zoals altijd.

Groetjes,
Sandra
 
HALLO,
BIJ MIJN EERSTE ZWANGERSCHAP HAD IK OOK IEDERE MAAND KWAALTJES (DACHT IK) MAAR WAT EEN TELEURSTELLING IEDERE MAAND DE LAATSTE MAAND VOELDE IK ME NET WAT ANDERS EN INDERDAAD IK WAS ZWANGER.
TWEE MAANDEN GELEDEN BEN IK GESTOPT MET DE PIL EN DE 2E MAAND VOELDE IK ME WEER ANDERS VANAF DE EISPRONG MOE GEVOELIGE BORSTEN CHOCOLA MOEST IK NIET MEER EN HAD EEN OPGEBLAZEN GEVOEL HEB 4 DAGEN EERDER DAN MIJN NOD GETEST EN IK WAS ZWANGER.
MAAR JA VOOR IEDEREEN IS HET ANDERS MAAR IK DENK WEL DAT ALS JE AL EEN KEER ZWANGER BENT GEWEEST DAT JE HET ONBEWUST WEET
 
Terug
Bovenaan