Zwanger

hallo
ik ben 19 juli voor het laatst ongi geweest en de laatste cyclus was 33 dagen dus dan had ik eigenlijk 21 augustus weer ongi moeten worden. en ik heb vorige week al positief getest en ik heb maandag bij de huisarts ook posi getest. en vandaag heb ik er weer een gedaan en de streep van als je zwanger bent kwam eerder en was zeer donker van kleur en dat was het in het begin niet hoe kan dit in vredesnaam. dus de test was eerst licht en nu zeer donker van kleur en later kwam de streep van dat je de test goed heb uitgevoerd. ik krijg pas 14 september mijn echo dus ik ben zeer benieuwd.
ik hoor graag van jullie
groetjes anoniem
 
dat de positieve streep zo donker was nu komt doordat je hcg gestegen is...De eerste test was bij mij ook heel licht...twijfel twijfel...nog een test en ja wel hoor...heel duidelijk zwanger!! waarom deze eerder kleurt dan de teststreep?? geen idee...maar idd...wat maakt het uit? JE BENT ZWANGER!!! GEFELICITEERD!!
 
Inderdaad, de test reageert op het hcg hormoon dat je lichaam aanmaakt als je zwanger bent. Hoe langer je zwanger bent hoe meer hcg hoe beter de test werkt. Normaal gesproken zit het venster dat je de test goed hebt uitgevoerd als laatste. Dus het vensterje of je zwanger bent zit meestal dichter bij de plek waar de urine de test binnenkomt dus die kleurt dan ook eerder omdat die eerder met urine in contact komt.

groetjes, Jane 37+5
 
Ik deed de test pas toen ik bijna 2 weken overtijd was. We hadden 'gepland' dat we rond deze maand pas voor het echie zouden gaan. Ik was de maand ervoor ook wat later ongesteld, maar toen ik eind mei (ruim 1,5 week overtijd) ineens zere tepels kreeg ging er eindelijk een gong rammelen. Die test was bij mij dus ook heel donker en de streep dat je zwanger was was er binnen een seconde en voordat de controle streep en die andere streep er stonden. Ik dacht in eerste instantie dat het niet klopte, maar als je mijn buik nu ziet!

Geniet van je zwangerschap en ga geen testen meer doen. Zonde van het geld. Ik twijfelde in het begin heel erg of het wel echt zo was want ik had echt helemaal nergens last van, maar voor je het weet mag je naar de verloskundige en een paar weken later voel je de kleine al (met een beetje geluk)
 
Terug
Bovenaan