zwanger?

Ik wacht met spanning ook de antwoorden af, vorige week heb ik deze vraag oo gesteld..heb aardig wat reactie's gehad...ben inmiddels nog niet in het bezit van een positieve test maar heb vele verschijnselen en ben voor t eerst in 9 maanden al 15 dagen overtijd...
Succes...
 
Dat hangt helemaal af van je cyclus. Het zou kunnen zijn dat je een late eisprong hebt en daardoor ook een late innesteling. Dan duurt het wat langer voordat je lijf het zwangerschaps hormoon aanmaakt dat reageert op een zw. test.
Als de test negatief aangeeeft op de dag dat je overtijd bent, zou je het nog een paar dagen later kunnen proberen. Maar bij een week overtijd moet je toch ECHT een positieve test hebben.

15 dagen overtijd en een negatieve test kan echt niet meer betekenen dan dat je dus NIET zwanger bent. Ga naar de dokter om te zien wat er aan de hand is zou ik zeggen, en zit je zelf niet langer voor de gek te houden dat je mogelijk zwanger bent. Als je er toch van overtuigd bent, kun je aan je huisarts een bloedtest vragen om te zien of je zwanger bent. Daar kan niet aan getwijfeld worden.

Ik vraag me trouwens af hoe weet dat je baarmoeder groter is dan normaal maar goed. Pas na een week of 10 zwangerschap groeit je baarmoeder over je schaambeen heen. Tot die tijd zit hij daar gewoon verscholen en kun je dus niet van buitenaf voelen dat ie vergroot is. Mocht je 10 weken zwanger zijn, dan had je allang een positieve test gehad. Laat anders je huisarts er naar kijken.

Nogmaals, ik begrijp prima dat als je heel graag zwanger wil worden je alles aangrijpt om dat te kunnen blijven hopen of te geloven. Maar er is wel een grens: neem jezelf niet in de maling op niets af en overleg gewoon met je huisarts voordat je een fantasie opgebouwd heb waar je nog in gaat geloven ook.
 
Hoi,

Bij sommigen duurt het inderdaad wat langer voordat de zw.test positief uitvalt terwijl ze wel zwanger zijn. Maar dan hebben we het over 1 of 2 weken overtijd zijn.
Je kunt niet al zover zwanger zijn dat je kunt voelen dat je baarmoeder groter dan normaal is; de test had dan allang positief moeten zijn.

Als je ook andere klachten erbij hebt, zou ik toch zeker even contact opnemen met de huisarts.
 
Hoi Anoniem,
Ik was al 14 dagen overtijd totdat eindelijk de test positief was!
Een week eerder bloed laten prikken via de huisarts (omdat ik het toch wel vreemd vond) en een week later dus een dubbele bevestiging: er was ook HCG in mijn bloed gevonden. Het kan dus wel!
Succes!
 
natuurlijk bestaat er een kans dat een test vals-negatief is. Maar ik heb het idee dat IEDEREEN met een negatieve test denkt dat dit bij hun het geval is. Over het algemeen zijn die testen ZEER betrouwbaar en bij slechts 1% wijkt die af. Neem gewoon aan dat je niet zwanger bent en wacht gewoon af.
Je kunt je baarmoeder echt nog niet voelen, daar is het echt veeeeeeel te vroeg voor ZOU je al zwanger zijn (wat ik betwijfel). Door je wens zwanger te zijn en de spanning die je nu voelt, is het zzer mogelijk dat je menstruatie uitgesteld wordt. En dat je normaal niet overtijd bent wil helemaal niet bevestigen dat je nu zwanger bent. dat kan alleen een test of de huisarts. Als je dus echt twijfelt en de test niet geloof, bel dan de huisarts. dan weet je het tenminste zeker.
Ik hoop voor je dat je wel zwanger bent, alleen zou ik er als ik jou was niet te zeer van uitgaan.
Succes, laat het maar weten.
 
Mijn test was ook 1 met een apart resultaat. Ik heb pas laat getest toen ik ongeveer 9 weken over tijd was en kreeg een hele dikke verticale lijn te zien. De horizontale lijn was veel minder zichtbaar. Dit was met een clearblue waarbij er een plusje verschijnt als je zwanger bent. Ik zelf denk dat het komt doordat de verticale lijn het hcg meet de horizontale lijn zal immers zowiezo verschijnen. Iemand hier een idee over?? Baarmoeder kun je inderdaad pas na de 10 of 11e week voelen evt. en zelfs dan soms nog niet
 
Terug
Bovenaan