Zwanger!!!!!

Hallo allemaal!!!
Ik heb een vraagje.
Ik zou morgen ongesteld moeten worden, maar ik heb 2 dagen geleden al een test gedaan en die was positief, gisteravond en vanmorgen weer getest, en alle 3 (van verschillende merken) geven duidelijk aan dat ik zwanger ben.
Nu kom ik net van het toilet af en zag dat ik lichtbruine afscheiding had.
Nu ben ik zo bang dat ik morgen alsnog ongesteld word, en dat die lichtbruine afscheiding gaat doorzetten tot helder rood!!!
Heeft iemand hier ervaring mee, of die mij kan adviseren, ik weet dat het een kwestie van afwachten is, maar ik vraag het toch maar!!!
Verder heb ik overigens geen ongi-klachten, alleen wat kleine steekjes af en toe. Weet iemand meer?????
 
Bruine afscheiding ("spotting") is heel normaal aan het begin van een zwangerschap. Het is wat oud bloed dat bij de innesteling van het eitje is vrijgekomen. Ik geloof dat 30% van de vrouwen dit hebben in de eerste 12 weken van hun zwangerschap. Het is dus echt niets om je zorgen om te maken.
Het kan ook zijn dat je na het vrijen of na een stevige stoelgang je wat bloed verliest. Je baarmoeder is heel erg doorbloed en er kan een miniscuul haarvaatje wat bloed afgeven. Ook geen reden tot paniek (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk)
Zolang je geen helderrrood bloed verliest en geen krampen hebt, is er absoluut geen reden om bang te zijn voor een miskraam.
Steekjes horen erbij, dat is je baarmoeder die groter wordt!
Ontspan en gefeliciteerd met je zwangerschap!
 
Hoi Anoniem,

In de eerste plaats gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Ik heb hetzelfde meegmaakt als jij nu. Net zwanger en 2 weken lang lichtbruinige afscheiding. Vreselijk nerveus en angstig geweest. Toen ik 5 weken zwanger was, ben ik naar
mijn huisarts geweest. Zij heeft voor me geregeld dat ik met 7 weken een echo kon laten maken. Eigenlijk om me gerust te stellen. Dat is toen gelukt, want bij de echo zagen we een hartje kloppen. Bovendien was bij de 6e week van de zwangerschp het bruinverlies gestopt. Een hele grote kans (althans, dat was bij mij zo) dat het om innestelingsbloed gaat. Dat is meestal bruinig omdat het langer duurt voor het je lichaam verlaat. Het is dan 'oud bloed' geworden.

Nu ben ik 21 weken zwanger en heb sinds die 6e week geen last meer gehad van bruinverlies. Ik hoop voor je dat het jou ook zo vergaat.

Probeer maar lekker te genieten van je zwangerschap!!!

groetjes,
Pauline
 
hoi,

ik heb het zelf niet gehad. maar ik lees hier op het forum dat heel veel vrouwen dat in het begin hebben. het kan nog oud bloed zijn wat uit de baarmoeder komt, en het kan ook een innestelingsbloeding zijn...
eigenlijk moet je gewoon rustig afwachten hoe moeilijk dat ook is...
die steekjes kunnen ook heel normaal zijn...iedereen krijgt of heeft andere klachten. ik zelf had heel erg ongi. gevoel.
maar ik wens je veel succes.
liefs sandy
 
Hoi, Ik ben nu ongeveer 6weken zwanger en ik heb precies het zelfde, ik heb het nu al een week, ik kan over 2 weken pas een echo maken. Ik maak me ook de hele tijd zorgen. Hopen dat alles goed komt, ik weet nu in ieder geval dat ik niet de enige ben, ik wens jou heel veel sterkte..
 
Terug
Bovenaan